مجلس ایران دات كام
نیكزاد خبر داد:

اجرای سد لیلان چای از سر گرفته می شود

اجرای سد لیلان چای از سر گرفته می شود

به گزارش مجلس ایران دات کام نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شروع روند اجرائی ساخت سد لیلان چای اظهار داشت: قرار شد شرکت آب و فاضلاب مکاتبه ای با وزارت نیرو داشته باشد و هر دو ارگان موافقت خودشان را اعلام کنند و همین طور سازمان محیط زیست نیز که به سبب احیای دریاچه ارومیه اجرای سد را متوقف کرده بود این ممنوعیت را بردارد.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، علی نیکزاد که بمنظور نظارت میدانی از شهرهای ملکان و مراغه به آذربایجان شرقی سفر کرده در جلسه جمع بندی مصوبات این سفر نظارتی خود، ضمن تشکر از مسئولان اجرائی کشور و امامان جمعه اظهار داشت: بنا بر روندی که همیشه در سفرهای نظارتی خود داریم، تصمیمات را تبدیل به مصوبه می نماییم.

وی با اشاره به اینکه حضور ما در شهر ملکان به دعوت آقای موسوی، نماینده مردم ملکان صورت گرفت، اضافه کرد: در این سفر آقای متفکرآزاد از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اسکو، آذرشهر و تبریز نیز حضور داشت و ما را همراهی کردند.

وی افزود: در ارتباط با بحث فاضلاب شهر ملکان قرار شد ۴ میلیارد تومان بوسیله شرکت آب و فاضلاب به این بخش کمک گردد و همین طور قرار شد از میان ۲۱ تصفیه خانه ای که در سال آینده به بهره برداری می رسد فاضلاب شهرستان ملکان در اولویت قرار بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار شد یکی از شعب بانک صادرات در شهر لیلان که قرار بود تعطیل شود از فردا به کار خودش ادامه دهد و همین طور در جریان این سفر نظارتی با فردی روبه رو شدیم که تمام مشکلاتش با ۵۰ میلیون تومان حل می شد بدین جهت قرار شد ظرف یک هفته مبلغ مورد نظر تامین گردد.

نیکزاد با اشاره به فعالیت کارخانه ذوب آهن ملکان اظهار داشت: در شهر ملکان مقرر است کار عظیمی درباب راه اندازی کارخانه ذوب آهن با ظرفیت ۱۰ هزار تن ایجاد شود که برای تکمیل آن به ۹۵ میلیارد تومان نیاز است. بدین جهت با بانک ملت توافق کردیم که ۷۰ درصد این اعتبار با نظر کارشناس مربوطه از محل قرار گرفتن ماشین آلات و زمین های کارخانه در رهن تامین و مابقی آن از آورده سرمایه گذار بمنظور تکمیل پروژه تهیه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: قرار شد ۲۰ کیلومتر راه روستایی بوسیله راهداری و حمل و نقل جاده ای جلو برود و همین طور علاوه بر کمک هایی که توسط بنیاد مسکن برای آسفالت روستایی انجام شده، ۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای این امر کمک گردد.

وی اشاره کرد: در حوزه ایستگاه راه آهن ملکان نیز شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی مسئولیت این پروژه را بر عهده دارد و امروز هم با حضور معاون راه آهن جمهوری اسلامی قرار شد ۳ الی ۴ میلیارد تومان به این بخش کمک گردد و بقیه اعتبارات امسال را نیز تخصیص ۱۰۰ درصدی بدهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که شروع روند اجرائی ساخت سد لیلان چای یکی از مهم ترین مصوبات این سفر نظارتی است، اظهار داشت: سد مذکور برای سال ۱۴۲۵ بین ۱۵ الی ۲۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد تا آب آشامیدنی مردم ملکان، لیلان و روستاهای اطراف را تامین کند. به همین دلیل قرار شد شرکت آب و فاضلاب مکاتبه ای با وزارت نیرو داشته باشد و هر دو ارگان موافقت خودشان را اعلام کنند و همین طور سازمان محیط زیست نیز که به سبب احیای دریاچه ارومیه اجرای سد را متوقف کرده بود این ممنوعیت را بردارد.

وی اظهار نمود: بنده و آقای موسوی نماینده مردم ملکان بطور جدی پیگیر این مصوبه هستیم تا ردیف اعتباری آن افزایش پیدا کند و در غیر این صورت از منابع داخلی وزارت نیرو تامین گردد.





منبع:

1399/11/22
11:38:40
0.0 از 5
4026
تگهای خبر: آذربایجان شرقی , مجلس , مجلس شورای اسلامی , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲