مجلس ایران دات كام
غضنفرآبادی :

مجلس كف و سقف ارز را تعیین نمی كند

مجلس كف و سقف ارز را تعیین نمی كند

به گزارش مجلس ایران دات کام رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که ارز ۴۲۰۰ تومانی و هر ارزی که به صورت ویژه داده شود، فسادزاست و به دست مردم نمی رسد.



حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تکیه بر لزوم ورود مسؤلان برای بازگشت ارزهای صادراتی، عنوان کرد: کمیسیون تلفیق مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه، ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نمود تا حداقل از رانت جلوگیری شود و دیگر شاهد تکرار این اتفاق نباشیم که عده ای ارز دولتی را بگیرند و آنرا به بیت المال بازنگردانند.
وی بیان نمود: مقامات دستگاه قضا وعده داده اند که مبحث برخورد با بدهکاران ارزی به صورت جدی دنبال می شود و دولت هم اگر در این حوزه کوتاهی کند، اساسا قوه قضاییه پیگیری می کند تا ان شاءالله این مورد به سرانجام برسد و ارزهای صادراتی به بیت المال بازگردد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تکیه بر اینکه حفظ حقوق ملت ضروریست و بر این اساس حتما ارزهای صادراتی به بیت المال بازگردانده می شود، خاطرنشان کرد: اقدامات جدی دستگاه قضا در مقابله با فساد، نشان داده است که حتما قوه قضاییه پای این مورد هم محکم می ایستد و با متخلفان ارزی برخورد می کند.
غضنفرآبادی ضمن اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از جانب کمیسیون تلفیق مجلس، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که ارز ۴۲۰۰ تومانی یا هر ارزی که به صورت ویژه باشد، فسادزاست و هم به دست مردم نمی رسد و هم متاسفانه پشت آن اتفاقات ناگواری رخ می دهد.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البته مجلس و کمیسیون تلفیق هیچ کف و سقفی را برای نرخ ارز تعیین نمی کنند، خاطرنشان کرد: دولت هر چقدر بتواند کف ارز را پایین بیاورد، مجلس حرفی ندارد و این مورد کاملاً بستگی به عملکرد دولت دارد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که دیگر ارز به صورت چند نرخی وجود نداشته باشد.


منبع:

1399/11/07
13:17:09
0.0 از 5
4209
تگهای خبر: پیگیری , حكم , دولت , قوه قضاییه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳