مجلس ایران دات كام
نماینده صومعه سرا در مجلس:

نهاد كتابخانه ها نیازمند تقویت و پشتیبانی مالی و معنوی است

نهاد كتابخانه ها نیازمند تقویت و پشتیبانی مالی و معنوی است

به گزارش مجلس ایران دات كام نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به اقدامات نهاد كتابخانه های عمومی در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: این نهاد نیازمند تقویت و پشتیبانی مالی و معنوی است.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، سید کاظم دلخوش قبل از ظهر پنجشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در رشت با اشاره به اقدامات پرارزش نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه فرهنگی، اظهار نمود: این نهاد نیازمند تقویت و پشتیبانی از نظر مادی و معنوی است.
نماینده صومعه سرا در مجلس به لایحه تنظیمی از جانب شهرداری های کشور بر ضد نهاد کتابخانه ها در خصوص حذف مواردی از قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور همانند ماده ۶۴ اشاره نمود و اضافه کرد: حذف این ماده عملاً درآمدهای مجموعه کتابخانه های را با مشکل مواجه می کرد که مجلس با آگاهی از عملکرد مثبت نهاد، لایحه شهرداری ها را رد و به آن رأی منفی داد.
دلخوش همینطور با بیان آمادگی برای هرگونه همکاری و کمک به مجموعه فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی، ادامه مسیر دشوار ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توسط این مجموعه موفق را مستلزم تشکیل کارگروه های ویژه در بدنه نهاد برای احصای مشکلات، تنظیم راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و هم در کمسیون فرهنگی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برشمرد.
وی بر لزوم ایجاد ردیف های مستقل بودجه برای رفع مشکلات مالی نهاد کتابخانه های عمومی و اصلاح یا درج موارد اجبار آور به لایحه بهره مندی این نهاد از سهم حداقل نیم درصدی از درآمدهای شهرداری ها تاکید نمود.
دلخوش افزود: اختصاص بودجه طبق ماده یک قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی برای ساخت، تجهیز و بازسازی و توسعه کتابخانه ها در رفع بخش بزرگی از مشکلات مجموعه نهاد مؤثر خواهد بود.


منبع:

1399/04/19
15:32:04
5.0 از 5
5819
تگهای خبر: قانون , لایحه , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳