مجلس ایران دات كام
لاریجانی در جمع كاركنان مجلس:

بررسی ۱۰هزار فیش حقوقی ازسوی دیوان محاسبات

بررسی ۱۰هزار فیش حقوقی ازسوی دیوان محاسبات

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس همان كل ایران است و تصمیماتش، تصمیم مردم كل ایران است و همه باید از این تصمیمات تبعیت كنند.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) در جمع کارکنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ۱۲ سال پیش که به مجلس آمدم چند مساله روی من تاثیر داشت و پس از توفیق همکاری با شما عمیق تر شد.
وی اضافه کرد: نخستین نکته، سخنان مرحوم آیت الله مدرس است که در این مدت زندگی او را مطالعه کردم و برایم این سوال مطرح شده بود که چرا این شخصیت روی پارلمان و مجلس تاکید دارد با وجود اینکه در کشور قوای دیگری وجود دارد اما غالب مطالب ایشان بر این مورد استوار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان نمود: در مطالبی که از آیت الله مدرس وجود دارد ایشان بر این اصل تاکید دارد که تمام تصمیمات اصلی کشور باید در مجلس گرفته شود.
لاریجانی اضافه کرد: مجلس همان کل ایران است و تصمیماتش، تصمیم مردم کل ایران است؛ بر این اساس همه باید از تصمیمات مجلس تبعیت کنند.
وی اظهار داشت: سرّ این سخن آیت الله مدرس در این یک کلمه است که وقتی ملتی سرافراز است که اراده آن ملت کارساز باشد و در زمان سختی ها بتواند تصمیم گیری کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر حفظ جایگاه مجلس بعنوان یکی از ارکان مردم سالاری تاکید کرد و اظهار داشت: توهین به مجلس باعث افول جایگاهش می شود بر این اساس باید از جایگاه این نهاد مقدس صیانت شود.
لاریجانی با اشاره به اینکه ملتی می تواند در مقابل مشکلات استوار باشد که خود تصمیم گیری کند، اضافه کرد: تصمیمات اصلی کشور باید در مجلس شورای اسلامی گرفته شود و تخریب مجلس باعث حوادث ناگواری در آینده خواهد شد چونکه نهاد مردم سالاری است.
وی با یادآوری فلسفه تفکرات شهید مطهری در مورد سیاست، تصریح کرد: ایشان با این وجود حتی یک کتاب در این رابطه ننوشته اند و سخنان مرحوم مدرس در اندیشه و افکار و سخنان شهید مطهری مدلل شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید مطهری دارای شخصیتی انقلابی و مدبر بود، خاطرنشان کرد: سعادت انسان در کمال یافتن فطریات افراد جامعه است و ایشان به تعلیم و تربیت نگاه خاص داشت و معتقد بود که جامعه ای می تواند فعلیت پیدا کند که استعدادهای آن متبلور شود.
لاریجانی بیان نمود: جامعه ای که می خواهد سعادتمند باشد باید سنت هایی که از جانب خداوند به پیامبران و امامان ابلاغ گردیده در آن فعلیت پیدا کند.
وی تصریح کرد: جامعه ای موفق است که در آن آزادی تحقق پیدا کرده باشد و بتوانند افراد آزادانه اظهارنظر کنند. بر این اساس نباید در سطح جامعه خفگی باشد تا آن جامعه رشد پیدا کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی می تواند جلوی بیگانگان را بگیرد و زمینه حضور مردم را در عرصه های مختلف فراهم آورد.
لاریجانی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این سخن امام (ره) که مجلس در رأس امور است، بیان نمود: این سخن درستی است که از جانب بنیانگذار انقلاب اسلامی مطرح شده، با وجود اینکه برخی افراد در ارتباط با جایگاه مجلس سخنانی را گفتند اما نباید آنها را جدی گرفت.
وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی در کشور دارد، تصریح کرد: هر وقت رخوتی به وجود بیاید به سرمایه های ملی لطمه خواهد خورد بر این اساس باید با همه وجود از جایگاه مجلس شورای اسلامی صیانت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از زحمات و تلاش کارکنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش کارکنان مهم می باشد و صرف کار کردن در مجلس شورای اسلامی نیست گرچه کارهای خیلی خوب و مثمرثمری انجام شده اما امکان دارد که در قیل و قال های سیاسی کمتر دیده شود.
لاریجانی ضمن تقدیر از عملکرد مرکز پژوهش های مجلس در دوره دهم، اظهار داشت: این مرکز حضوری پررنگ در عرصه های مختلف داشت و دوره پرکاری را با نیروهای زبده خود پشت سر گذاشت.
وی افزود: همان گونه که قبلاً هم گفتم مرکز پژوهش ها باید با انجمن های علمی و بین المللی و دانشگاه ها ارتباط داشته باشد و نظرات کارشناسی را دریافت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ازاین رو عملکرد خوب مرکز پژوهش ها سبب شد که تا نظرات این مرکز به خوبی در تصمیم گیری ها جا بیفتد که امید می رود این روند ادامه داشته باشد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات مجلس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مرکز یک بخش حرفه ای در امر نظارت است و نباید جایگاه آن مخدوش شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاشهای دیوان محاسبات باعث شد تا امور سامان پیدا کند و تنها به دنبال پیگیری تخلفات نباشد بلکه نگاه طبیبانه و پیشگیرانه به تخلفات داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دوره دهم، دیوان محاسبات ۱۰ هزار فیش حقوقی را بررسی کرد و اضافه دریافتی مدیران را به بیت المال برگشت داد که این یک امر پرارزش است.
لاریجانی با اشاره به تلاش ها در مورد وضعیت بهبود معیشت کارکنان مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: معاون اجرایی مجلس کوشش کرد تا مشکل مسکن کارکنان حل شود با وجود اینکه گرفتار پیچش هایی شده بود که با زحمات زیادی حل می شد اما به هر شکل این دغدغه برطرف شد.
وی با تقدیر از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مساله تنقیح قوانین یک مبحث بسیار مهم می باشد که همواره جزو تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بوده است که تلاشهای این معاونت قابل تقدیر است و در این مدت معاونت قوانین با پیگیری ها توانست که قوانین و امور مربوط به آنرا سامان دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری گسترش اتوماسیون در مجلس امر ضروری بود و خوشبختانه در روزهای کرونا این مورد سامان پیدا کرد و سبب شد که در روزهای کرونا جلسات مجلس از راه فضای مجازی تشکیل گردد.
لاریجانی با تقدیر از تلاش کارکنان هیئت رئیسه، اظهار داشت: هیئت رئیسه در مدیریت صحن خوب عمل کرد و کارکنان بااخلاق و با ادب کاری داشتند که تلاش این عزیزان قابل تقدیر است.
وی با تشکر از زحمات کارکنان بخش کتابخانه مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: کتابخانه مجلس یکی از قدیمی ترین کتابخانه های کشور است که در دوره مدیریت قبلی و فعلی این بخش سامان پیدا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میراث و آثار نفیسی در کتابخانه مجلس قرار دارد که باید حفظ شود که ان شاالله در جای جدیدی که مقرر است برای این بخش راه اندازی شود، این امر محقق شود.
لاریجانی از حراست مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: این بخش با حوصله و دقت عمل کرده است، همینطور کارکنان بخش حفاظت مجلس که در این مدت به درستی به وظیفه خود عمل کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاشهای «جعفری» در طول ۱۲ سال رئیس حوزه ریاست از زحمات دلسوزانه او قدردانی نمود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم زنان در پیشبرد امور و اهداف مجلس، تصریح کرد: زنان با متانت و پشتکار خود باعث شدند تا مجلس به موفقیت های خوبی دست یابند و اگر همراهی آنها نبود ممکن بود نقایصی در امور پارلمان ببینیم که این امر نشان داده است که حس حل مشکلات در زنان وجود دارد.
لاریجانی همینطور با اشاره به مشکلات کشور ناشی از تحریم ها و شیوع کرونا، اظهار داشت: این اتفاقات مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث شد تا شرایط کشور سخت شود اما در این شرایط حساس باید با دقت عمل کرد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه با استفاده از شرایط موجود در کشور، خاطرنشان کرد: همکاری بخش های مختلف کشور با یکدیگر باعث همدلی مردم در حادثه کرونا شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود یاد شهدای مجلس و حادثه تروریستی مجلس و شهدای فتح خرمشهر یاد آنها را گرامی داشت.

1399/03/04
15:24:29
5.0 از 5
6150
تگهای خبر: ابلاغ , پیگیری , رهبری , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳