مجلس ایران دات كام
در صحن علنی مجلس؛

منابعی برای تكمیل تجهیزات بیمارستانی و مراكز بهداشتی تعیین شد

منابعی برای تكمیل تجهیزات بیمارستانی و مراكز بهداشتی تعیین شد

به گزارش مجلس ایران دات كام مجلس شورای اسلامی، برای تكمیل تجهیزات بیمارستانی و مراكز بهداشتی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج منابعی را مشخص كرد.



به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ماده ۴۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب كردند.
بر اساس این مصوبه، یك نهم مالیات و عوارض ماده ۷ و بندهای الف و ب ماده ۲۸ این قانون بعنوان «مالیات سلامت» همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه داری كل كشور واریز می شود. خزانه داری كل كشور مكلف است مبالغ دریافتی هر ماه را با آخر ۱۵ ماه بعد به حساب وزارت بهداشت و درمان واریز نماید. عدم تخصیص مبلغ مذكور در حكم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.
همچنین ۱۰۰ درصد منابع دریافتی مبحث این ماده از راه ردیف یا ردیف هایی كه برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیشبینی می شود، به پیشگیری و پوشش كامل درمان افراد ساكن در روستاها و شهرهای ۲۰ هزار نفر و پایین تر و جامعه عشایری در قالب نظام ارجاع اختصاص می یابد و پس از تحقق هدف مذكور، نسبت به تكمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراكز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان های مناطق توسعه نیافته و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اقدام گردد.
مطابق با این مصوبه، هر گونه پرداخت هزینه پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه كار، كمك های رفاهی، پاداش و فوق العاده های مأموریت، كارانه، بهره وری، مدیریت، نوبت كاری، دیون و مانند آن و هزینه های اداری نظیر اقلام مصرفی و اداری و تأمین اثاثیه و منصوبات اداری از این محل ممنوع می باشد.


منبع:

1399/01/26
19:01:49
5.0 از 5
6633
تگهای خبر: تصویب , حكم , قانون , لایحه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳