مجلس ایران دات كام

واكنش نماینده مردم قلعه گنج در مجلس به نامه 3 خواهر روستایی به رئیس جمهور

واكنش نماینده مردم قلعه گنج در مجلس به نامه 3 خواهر روستایی به رئیس جمهور

به گزارش مجلس ایران دات كام نماینده مردم كهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب در مجلس شورای اسلامی با تاكید برآنكه مناطق زیادی در جنوب استان كرمان وجود دارد كه راه ارتباطی، برق و آب ندارند، اظهار نمود: روستاهای زیادی كه جمعیت آنها به میزان استانداردهای كشوری برای اختصاص دادن امكانات نیست، در جنوب استان كرمان وجود دارد و بیشتر این روستاها در شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج هستند.


دكتر "احمد حمزه" در گفتگو با خبرنگار ایسنا، در مورد ماجرای نامه سه خواهر قلعه گنجی به رئیس جمهور اظهار داشت: این خواهران از اهالی روستای چاه پولاد از توابع منطقه توریج شهرستان قلعه گنج هستند.
وی افزود: در این روستا چند خانوار زندگی می كنند كه متاسفانه از همه امكانات زندگی محروم هستند و شغل اغلب آنها گله داری و دامداری است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان كرمان در مجلس شورای اسلامی با تاكید برآنكه این روستا از نعمت آب، برق و جاده محروم است، خاطرنشان كرد: جمعیت این روستا بر مبنای استانداردهای كشوری در حدی نیست كه دولت بتواند برای آنها این امكانات را در نظر بگیرد به صورت مثال برای برق دار كردن منطقه باید بالای 20 خانوار و برای راه اندازی جاده باید بالای 50 خانوار جمعیت داشته باشد.

وی بیان كرد: روستای توریج كه روستای چاه پولاد از توابع آن است، روستای پرجمعیتی بوده كه متاسفانه این روستا هم جاده دسترسی ندارد بنابراین با مذاكرات صورت گرفته با رئیس جمهور، مقرر شد تا برای این روستا راه و جاده ای راه اندازی شود.


تهیه گزارش كاملی از وضعیت این روستا برای دفتر رئیس جمهور

حمزه با بیان این مطلب كه مقرر شد گزارش كاملی از این روستا تهیه و به دفتر ریاست جمهور عرضه شود، اظهار نمود: همینطور مقرر شده است بعد از این گزارش، خواسته این چند خانوار روستایی به دستور رئیس جمهور برآورده شود تا این حداقل امكانات زندگی، برای این خانواده ها هم فراهم گردد.

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا روستای دیگری در جنوب استان با این شرایط وجود دارد؟ اظهار داشت: روستاهای زیادی كه جمعیت آنها به میزان استانداردهای كشوری برای اختصاص دادن امكانات نیست، در جنوب استان كرمان وجود دارد.

نماینده مردم كهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: جنوب استان كرمان یك منطقه وسیع و پراكنده است و جمعیت آن بیشتر روستایی بوده بگونه ای كه بالغ بر 1100 روستا و آبادی در جنوب استان كرمان وجود دارد كه جمعیت تعداد زیادی از آنها زیر 10 خانوار است بنابراین دستورالعمل كشوری برای برق دار كردن آنها وجود ندارد اما اخیرا مقرر شده كه برای روستاهایی كه جمعیت آنها زیاد نیست، پنل خورشیدی نصب شود تا این خانوارها هم از نعمت برق برخوردار شوند.



كاش این روحیه مطالبه گری در سایر مردم منطقه جنوب استان كرمان هم وجود داشت

وی با تاكید برآنكه مناطق زیادی در جنوب استان كرمان وجود دارد كه راه ارتباطی، برق و آب ندارند، اظهار نمود: از این نوع روستاها بیشتر در شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج داریم.

حمزه در مورد اقدام این سه خواهر اظهار داشت: اینكه این سه خواهر به صورت مستقل نامه ای برای رئیس جمهور نوشته اند، یك كار خیلی خوب و قشنگ بوده كه با این كار خود سبب شدند برخی از مردم منطقه شان از نعمت جاده، آب و برق برخوردار شوند و ای كاش این روحیه مطالبه گری در سایر مردم منطقه جنوب استان كرمان هم وجود داشت.

وی افزود: در ابتدا كه از این مورد آگاه شدم بسیار تعجب كردم چونكه این اقدام در منطقه ما بی نظیر است، از اینكه سه خواهر كه در چنین منطقه محرومی زندگی می كنند؛ خودشان نامه به رئیس جمهور بنویسند كه حداقل حقوق شهروندی مان را به ما بدهید و از جانب دیگر از اینكه رئیس جمهور به این نامه اهمیت دادند و ارزش قائل شدند؛ هم شایسته تقدیر است.


به آینده امیدوار باشید

به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از ایسنا، خانم ها زینب، حوا و زیور رمضانی كه اخیرا سواد خواندن و نوشتن را آموخته اند در نامه ای صمیمی به حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی نوشتند: "با سلام خدمت رئیس جمهور اسلامی ایران، آقای روحانی عزیز، ما بچه های آبادی چاه پولاد مدرسه نداریم، برق نداریم، آب نداریم. كمك كنید تا زندگی بهتری داشته باشیم."

رئیس جمهور به دنبال اطلاع از این نامه، خطاب به این سه خواهر كرمانی پاسخ داد: "دختران عزیزم به آینده امیدوار باشید. دولت به آبادانی روستای شما كمك خواهد نمود."

روحانی همینطور در نامه های جداگانه ای به دكتر اردكانیان وزیر نیرو و آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دستور داد مبحث بررسی و نسبت به تامین آب و برق و راه اندازی مدرسه در روستای چاه پولاد منطقه قلعه گنج استان كرمان اقدام گردد.



1398/06/21
13:07:39
5.0 از 5
11509
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳