مجلس ایران دات كام
پورابراهیمی :

تعداد فروشگاه های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیک افزایش یابد

تعداد فروشگاه های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیک افزایش یابد

به گزارش مجلس ایران دات کام، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: باید تعداد فروشگاه های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیک افزایش یابد تا افراد مشمول دسترسی بهتری به این فروشگاه ها برای تهیه کالاهای اساسی داشته باشند.



محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی خود از نحوه ی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: در نظر گرفتن طرح کالابرگ الکترونیکی برای آن بود که ما بتوانیم قیمت برخی از اقلام مصرفی مردم را که بیشتر مربوط به سبد معیشتی آنان است، تا حدی ثابت نگه داریم و مردم دغدغه ای برای تهیه کالاهای اساسی خود نداشته باشند.
وی با اعلان اینکه نحوه ی اجرای کالابرگ از نظر ما اشکالات فراوانی دارد، اظهار داشت: نخستین نکته آنست که دهک های کم درآمد جامعه به سبب نیاز به نقدینگی، یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می دهند و برای آنان دریافت یارانه نقدی از کالابرگ مزیت بیشتری دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که از طرف دیگر فقط یکسری از فروشگاه ها متصل به طرح کالابرگ الکترونیک هستند، افزود: بر این اساس، دهک های مشمول جهت استفاده از کالابرگ باید به فروشگاه های خاصی مراجعه کنند، در صورتیکه بخش قابل توجهی از افراد مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی در محروم ترین مناطق کشور هستند و باید مشخص شود که این افراد چقدر امکان دسترسی به این فروشگاه ها را برای تهیه کالاهای اساسی دارند. لازم است تعداد فروشگاه های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیک افزایش یابد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نظر ما در نحوه ی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی اشکالات اساسی خصوصاً در حوزه تعداد اقلام اساسی وجود دارد و باید این اشکالات مرتفع شود.
پورابراهیمی در پاسخ به سوالی در خصوص این که چرا مجلس دستورالعمل مشخصی برای اجرای طرح کالابرگ تعیین نمی کند، اظهار داشت: دستورالعمل اجرائی قوانین را خود دولت باید تعیین کند. انتظار ما آنست که دولت بخشنامه دقیقی برای اجرای طرح کالابرگ داشته باشد، به شکلی که انتفاع آن به مردم برسد. البته تلاش ما آنست تا چارچوب های دقیق تری را در لایحه بودجه سال آینده یا در لایحه برنامه هفتم توسعه درباره ی طرح کالابرگ بیاوریم تا دولت تکلیف دقیق تر خودرا بداند.



منبع:

1402/06/12
15:09:38
0.0 از 5
3073
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲