مجلس ایران دات كام
عارف با انتقاد از احكام صادره برای فعالان كارگری

احكام صادره با رویكرد جدید قوه قضاییه همخوانی ندارد

احكام صادره با رویكرد جدید قوه قضاییه همخوانی ندارد

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس فراكسیون امید با انتقاد از برخوردهای امنیتی با مطالبات صنفی اقشار مختلف جامعه همچون كارگران اظهار داشت: از رئیس محترم قوه قضاییه می خواهم نسبت به پرونده فعالان كارگری و كسانیكه در تجمعات روز كاگر بازداشت شده اند با حساسیت بیشتری رسیدگی كنند احكام صادره در دادگاه بدوی برای برخی از فعالان كارگری با رویكرد جدیدی كه در قوه قضاییه شروع شده است همخوانی ندارد و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر آرا صادره اصلاح گردد.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای هیات مدیره كانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم با اشاره به اینكه امام حسین (ع) مظهر عزت الهی بود، اظهار داشت: به نظر من حماسه عاشورا حركت عدالتخواهانه را در تاریخ زنده نگه داشت. انقلاب اسلامی ایران نیز متاثر از عاشورا است؛ چونكه احساسات استبداد ستیزی، استعمارستیزی، عدالت خواهی، آزادگی و آزادی خواهی نقش بسیار مهمی در انقلاب ایران داشت.
وی با اشاره به اینكه عاشورا یك حادثه بی نظیر در تاریخ بشری است، اشاره كرد: جای تاسف است از اینكه چهره واقعی حضرت اباعبدالله(ع) و فلسفه قیام ایشان خلاف آن چیزی است كه گاهی در بعضی مجالس ترویج می شود. تاسف بارتر آنكه برخی مجالس عزای سیدالشهداء را تبدیل به توهین و اهانت به اركان نظام همچون مجلس شورای اسلامی می كنند كه جلوه بارز سوء استفاده از یك مراسم معنوی برای مقاصد سیاسی است.
رئیس فراكسیون امید همین طور با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود طالقانی یاد و خاطره این روحانی مردمی و نواندیش را گرامی داشت و اظهار داشت: خاصیت بارز آیت الله طالقانی مردمی بودن ایشان بود كه همه قشرهای مختلف جامعه با آیت الله طالقانی احساس نزدیكی می كردند. آیت الله طالقانی بیشتر از نیم قرن برای آزادی، استقلال و پیشرفت كشور جهاد كرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه كارگران صاحبان اصلی انقلاب هستند و شعار اصلی انقلاب محرومیت زدایی بوده است اظهار داشت: وظیفه حاكمیت، تامین زندگی شرافتمندانه برای آحاد ملت به خصوص كارگران و بازنشستگانی است كه در همه صحنه ها حضور جدی داشتند و بار انقلاب را به دوش كشیدند.
وی با اشاره به اینكه همیشه كشور با مشكلاتی برای پاسخ به مطالبات مردم رو به رو بوده است، اظهار داشت: اما امروز شرایط بحرانی تر از همیشه است و باید برای عبور از این شرایط چاره اندیشی شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یكی از اشكالات كشور در 40 سال قبل را شعارزدگی توصیف كرد و اظهار داشت: بارها در مصاحبه ها و سخنرانی ها وعده هایی داده شده است بدون آنكه امكان عملی شدن آنها را بررسی نماییم، به تبع آن وعده ها، مطالبات مردم را بالا بردیم و نتیجه آن شده كه به كارگران، بازنشستگان و اقشار لطمه پذیر وعده هایی دادند كه تحقق آن با مشكلاتی همراه بوده است.
عارف درباب اجرای همسان سازی نیز اظهار داشت: همسان سازی بحث پیچیده ای دارد كه كشور را گرفتار خود كرده است. اما راهكار آن وعده دادن نیست. همه باید با احتیاط بیشتری این قبیل بحث ها را دنبال نماییم و تلاش نماییم كه این حكم قانونی عملیاتی شود.
وی با تاكید بر اینكه بدهی دولت به تامین اجتماعی حقی برجای مانده از سالهای دور است اظهار داشت: حالا باید به سمت احقاق حق برویم اما باید راهكار پیدا نماییم.
رئیس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه سازمان تامین اجتماعی به بیشتر از 40 میلیون نفر خدمات می دهد اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی باید بدور از سیاسی كاری مدیریت شود برای اینكه سرمایه سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و هیچ فرد یا گروهی حق سواستفاده از آنرا ندارد.
وی با تاكید بر اینكه وظیفه مجلس پیگیری اجرای قوانین است اظهار داشت: ما پیگیری می نماییم كه دولت حتی الامكان بدهی خودش را به تامین اجتماعی بپردازد اما پرداخت قسمتی از دیون باید در بودجه 99 بیاید و قانون شود.
عارف پشتیبانی از كارگران و بازنشستگان را وظیفه دولت و مجلس دانست و درباب طرح اصلاح ساختار تامین اجتماعی كه در مجلس شورای اسلامی مطرح است اظهار داشت: می دانم كه برخی از نمایندگان پیگیر این طرح هستند. باید این طرح به كمك مركز پژوهشهای مجلس مستحكم شود تا بتوانیم با جدیت از آن دفاع نماییم.
رئیس فراكسیون امید با تاكید بر اینكه همواره سه جانبه گرایی را قبول داشته و داریم اظهار داشت: اینكه سازمان تامین اجتماعی باید با نظارت كارگران و كارفرمایان ودولت اداره شود حرف درستی است و درخواست بازنشستگان برای حضور در مراجع تصمیم گیری با را پیگیری می نماییم.
وی با اشاره به اینكه وزرای بسیاری آمده اند و رفته اند اما سازمان تامین اجتماعی همچنان در جای خود باقی است و به 40 میلیون نفر خدمات رسانی می كند اظهار داشت: شما باید مشكلات دولت را درك كنید و برای این كار بهتر است خودتان را جای مسئولان قرار دهید. البته به شفاف سازی اعتقاد داریم و احقاق حق كارگران و بازنشستگان نیز همواره در دستور كارمان بوده است.
عارف با تاكید بر اینكه در تمامی ادوار گذشته دولتها ناچار بوده اند دست در جیب تامین اجتماعی كنند اظهار داشت: حالا می دانیم كه صندوقهای بسیاری ورشكسته هستند و سربار دولت شده اند بنابر این باید درباب سازمان تامین اجتماعی به صورتی رفتار نماییم كه این صندوق به سرنوشت دیگر صندوقهای ورشكسته تبدیل نشود.
رئیس فراكسیون امید اشاره كرد: نكته مهم این است كه مراقب باشیم طرح اصلاح ساختار تامین اجتماعی سیاسی نشود. باید تاكید بر این باشد كه هر سه فراكسیون سیاسی مجلس پای تصویب این طرح بیایند. در این صورت هیچ نماینده ای نمی تواند طرح را به سیاسی كاری متهم كند.
عارف با انتقاد از اینكه هرگاه به كارگران نیاز داریم، آنان را به حضور دعوت می نماییم و این قشر مظلوم نیز در همه صحنه های انقلاب حاضر می شوند اظهار داشت: قرار نیست هرگاه به كارگران و بازنشستگان نیاز داریم فراخوان بزنیم و آنان به میدان بیایند اما بعد آنها را فراموش نماییم.
رئیس فراكسیون امید با انتقاد از برخوردهای امنیتی با مطالبات صنفی اقشار مختلف جامعه همچون كارگران اظهار داشت: از رئیس محترم قوه قضاییه می خواهم نسبت به پرونده فعالان كارگری و كسانیكه در تجمعات روز كارگر بازداشت شده اند با حساسیت بیشتری رسیدگی كنند احكام صادره در دادگاه بدوی برای برخی از فعالان كارگری با رویكرد جدیدی كه در قوه قضاییه شروع شده است همخوانی ندارد و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر آرا صادره اصلاح گردد.




منبع:

1398/06/18
13:08:21
5.0 از 5
10971
تگهای خبر: بازداشت , پرونده , تصویب , حكم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴