مجلس ایران دات كام

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری در پشتیبانی از ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: مبحث محیط زیست بطور قطع حائز اهمیت می باشد، اما معیشت و اقتصاد استانهای شمالی نباید فراموش شود و چاره، توقف توسعه و اشتغال نیست.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «موضوع محیط زیست بطور قطع حائز اهمیت می باشد، اما معیشت و اقتصاد استانهای شمالی نباید فراموش شود.
کارخانجات دوستدار محیط زیست (به ویژه در صنایع شیمیایی) امروز در خیلی از کشورهای جهان فعال می باشند و چاره، توقف توسعه و اشتغال نیست».
راه اندازی مجتمع پتروشیمی میانکاله در اراضی مرتعی حسین آباد بهشهر مازندران، از زمان کلنگ زنی پروژه حاشیه ها و اعتراضات گوناگونی به ساخت بخصوص از جانب فعالان محیط زیست به دنبال داشت.
۱۹ فروردین سالجاری بهادری جهرمی سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود در سال جدید، مصوبه راه اندازی پتروشیمی میانکاله را در ارتباط با هیات وزیران در دولت قبل یعنی اسفندماه ۹۹ دانست و با اشاره به اینکه از حساسیت افکار عمومی تشکر می کنم، اظهار داشت: اجرای این پروژه منوط به دریافت مجوزهای محیط زیستی است.
۲۱ فروردین، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست هم به این مورد واکنش نشان داد و اظهار داشت: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است. مجوز محیط زیستی این طرح گرفته نشده، اما نماینده محترم از من می خواهد که کلنگ زنی صورت گیرد. به هر شکل کلنگ زده شد، اما از دید ما کلنگی که برای این پروژه به زمین زده شد مورد تایید نیست؛ در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشده است.
۲۳ فروردین نیز، دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و جلوگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.
با این وجود کش و قوس ها در ارتباط با توقف یا راه اندازی این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.



1401/01/27
19:56:35
0.0 از 5
3548
تگهای خبر: اقتصاد , پیگیری , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳