مجلس ایران دات كام
محمدصالحی:

دولت لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان را ارائه کند

دولت لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان را ارائه کند

مجلس ایران دات کام: نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی اصرار کرد که باید دولت هر چه سریعتر لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان دولت را  در راستای برقراری عدالت در پرداخت ارائه نماید.


گزارش ایسنا، حسین محمدصالحی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) در تذکری اظهار داشت: گفت: باید دولت هر چه سریعتر لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان دولت را در امتداد برقراری عدالت در پرداخت ارائه کند؛ کارکنان منابع طبیعی، بهزیستی، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ثبت اسناد، قوه قضائیه و وزارت کشور دارای مشکلات معیشتی هستند.
وی همین طور اظهار نمود: در شرایطی که کشاورزان به سبب خشکسالی شدید گرفتار مضیقه هستند، بانک کشاورزی وام ها را تمدید نمی کند و این موجب فشار بیش از پیش بر کشاورزان شده است. از جانب دیگر وضع نهاده های دامی در سطح کشور نامناسب است، این روزها با قوت گرفتن بحث حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی، نرخ این محصولات از ۷ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان بالا رفته انتظار می رود در صورتیکه دولت و مجلس موافق این سیاست گذاری هستند، تدابیری برای مدیریت بازار داشته باشند.
این نماینده مجلس افزود: با وجود تذکرات متعدد، وزرای نیرو و کشاورزی دولت گذشته درباره تولید کنتورهای هوشمند ورود نکرده و همچنان شاهد تولید کنتورهای هوشمند آب در انحصار چند شرکت هستیم که موجب ایجاد رانت در قیمت گذاری شده است. همین طور کشاورزان را به دلیلهای واهی مجبور به تعویض کنتورهای آب نصب شده می کنند که هزینه ای بیش از ۲۵ هزار تومان روی دست کشاورز می گذارد.
وی با انتقاد از کمبود سوخت موتورهای کشاورزی اظهار نمود: به بهانه قاچاق سوخت، سهمیه سوخت موتورهای چاه کشاورزان تنها کفاف یک هفته را می دهد، این در حالیست که کشاورز می تواند در بازار آزاد گازوئیل را به هر میزان به قیمت لیتر ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان خریداری کند. اگر بحث قاچاق سوخت در بین است، فروش آزاد گازوئیل در بازار چه معنایی دارد؟




منبع:

1400/10/15
20:48:11
0.0 از 5
4059
تگهای خبر: آموزش , دولت , قیمت , لایحه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳