مجلس ایران دات كام
مخالف وزیر پیشنهادی نیرو

بانکی پور: وزیر نیرو طوری رفتار کند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود

بانکی پور: وزیر نیرو طوری رفتار کند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود

به گزارش مجلس ایران دات کام نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی نیرو طوری رفتار کنند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بعنوان مخالف علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: با وضعیت موجود اساسا امسال هم قطعی برق خواهیم داشت و ایشان در برنامه هایشان درباره نیروگاه های حرارتی صحبت کرده اند، اما منابع سرمایه گذاری ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در برنامه هایسان معین نیست.

نماینده مردم اصفهان در مورد مبحث آب بیان کرد: ما در حکمرانی آب مشکل داریم که ایشان گفتند قانون آب نداریم، اما به ایشان اعلام کردم که ما قانون آب داریم ولی متاسفانه اجرا نشده است. آب مسئله کل کشور است و باید روی حکمرانی آب دقت نماییم. همین طور باید مراقب باشیم که منشاء اختلاف نباشیم و همبستگی را تقویت نماییم. ایشان طوری رفتار کنند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود.
بانکی پور در ادامه اظهار داشت: مجلس در این چند روز نشان داد که نسبت به مباحث اعتماد بسیار جدی است و مصداق بارز پشتیبانی از آیت الله رئیسی است که مجلس وضعیت وزرا را دقیقا شناسایی می کند.
وی اضافه کرد: نقدهایم به آقای محرابیان در سه حوزه کارنامه گذشته ایشان در وزارت صنایع، برنامه ها و حوزه آب است.
وی در مور کارنامه محرابیان در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از برخی افراد مورد وثوق درباره عملکرد ایشان انتقادهایی را شنیده و این انتقادات را با شخص وزیر پیشنهادی نیرو مطرح کردم. تعدادی از پاسخ های وی برای من قابل قبول و برخی سخنان نیز برای وزیر پیشنهادی مورد تائید بود. یکی از انتقادات دیگر نسبت به عملکرد محرابیان در وزارت صمت درباب عزل های بی مورد مدیران کارآمد و انقلابی بود که وی قول داد تا در دوره وزارت خود مدیران متخصص و انقلابی را حتی در صورت فشار از طرف برخی عزل نکند.
نماینده مردم اصفهان اشاره کرد: همین طور نسبت به برخی سوء مدیریت ها در دوره عملکرد محرابیان انتقاداتی مطرح شده مانند قطع صادرات فولاد برای کنترل بازار که این مساله ضربه ای را به صنعت فولاد و بازار زد که این وزیر پیشنهادی اعلام نمود برخی تصمیمات باتوجه به شرایط دولت قبل اتخاذ شده است.
بانکی پور با تاکید بر این که باند بازی و اتخاذ تصمیمات تحت فشار افراد معلوم الحال یکی دیگر از انتقادات مطرح شده نسبت به محرابیان است، اظهار داشت: البته گفته شده که وی مقابل برخی باندها مقابله کرده است. باوجود این که افراد مختلفی این مساله را به من گفته اند اما من حرف محرابیان را پذیرفته ام و الان تعدادی از این باندها در زندان به سر می برند و شخصیت محرابیان مبرا از این انتقادات بوده و تلاش می کند تا دیگر این مسائل تکرار نشود.
وی اضافه کرد: همین طور سو استفاده از جایگاه توسط محرابیان یکی دیگر از انتقادات نسبت به وی است که از وزیر پیشنهادی نیرو می خواهم توضیحاتی را که به من و نادران داده در صحن علنی نیز مطرح کند تا مردم و نمایندگان بدانند.
بانکی پور اظهار داشت: به من ثابت شده محرابیان اهل فساد نیست اما میان یک مدیر ضد فساد با مدیری که فاسد نیست تفاوت وجود دارد. ما دولت آقای رئیسی را بعنوان یک دولت ضد فساد آوردیم بدین سبب توقع داریم که وزرای این دولت ضد فساد باشند. رفیق بازی و لابی گری مقدمه فساد است و من قانع شدم که وزیر پیشنهادی نیرو اهل این قضایا نیست.
نماینده مردم اصفهان با اشاره به اشکالات برنامه محرابیان برای وزارت نیرو، اظهار نمود: متاسفانه برنامه وی خاصیت متمایزی نسبت به برنامه حوزه ستادی نیرو ندارد. طبق برنامه محرابیان سالیانه ۱۴۳ هزار میلیارد تومان و ۵.۵ میلیارد یورو در سال باید برای این برنامه بودجه وجود داشته باشد، در صورتیکه ما ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای وزارت نیرو در نظر گرفته ایم و معین نیست وی منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه های خودرا از کجا می خواهد تامین کند.
بانکی پور اضافه کرد: مدیریت مصرف و تقاضا در برنامه محرابیان بصورت کلی بیان شده است، در صورتیکه ساختار این وزارتخانه نسبت به مدیریت مصرف مشکل دارد که چاره ای برای این مساله در برنامه درج نشده است. ما متاسفانه ملت مصرفی هستیم و وزارت نیرو باید برای این مساله اقداماتی را در نظر داشته باشد.
بانکی پور اشاره کرد: وزارت نیرو باید ۱۰ هزار مگاوات را برای جبران کمبود مصرف مدیریت کند و این میزان را با مدیریت درست کم کند، همین طور محرابیان نسبت به شرایط زیست محیطی برنامه ای نداشته و نسبت به اصلاحات ساختاری نگاه شعاری دارد، نسبت دادن مشکلات فقط به خشکسالی قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: رویکرد وزیر پیشنهادی نیرو نسبت به اصل ۴۴ و خصوصی سازی خصوصاً در بخش نیروگاهی کامل نیست برای اینکه حالا ۵۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه های خصوصی بدهی داریم و تسویه این بدهی در برنامه محرابیان مشخص نشده است.




منبع:

1400/06/03
21:05:15
0.0 از 5
3539
تگهای خبر: بودجه , حكم , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳