مجلس ایران دات كام
زارع مطرح كرد؛

بررسی درآمدهای مالیاتی و گمركی با حضور روسای سازمان امور مالیاتی

بررسی درآمدهای مالیاتی و گمركی با حضور روسای سازمان امور مالیاتی

به گزارش مجلس ایران دات کام سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: رئیس سازمان امور مالیاتی درباره ظرفیت های مالیاتی گزارشی راارائه و بیان کرد، ۲۲۵ هزار میلیارد منابع مالیاتی موجود در بودجه علیرغم این ظرفیت ها اتفاق خواهدافتاد.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در حاشیه سومین نشست این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه روز گذشته عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور وزیر نفت برگزار گردید و زنگنه در این جلسه بر ظرفیت این وزارتخانه برای تولید ۲.۳ میلیون بشکه نفت لحاظ شده در لایحه بودجه دولت تاکید نمود.
زارع افزود: زنگنه دراین جلسه اعلام کرد، این وزارتخانه به ۶۰۰ میلیون دلار برای انجام سرمایه گذاری های لازم نیاز دارد و آنها در صورت تصویب میزان ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت توسط مجلس هم می توانند، در ۳ ماه پایانی سال جاری مقدمات را برای افزایش تولید نفت فراهم نمایند.
وی خاطرنشان کرد: همینطور همتی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه روز گذشته عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درباره درآمدهای ارزی در سالهای ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ آماری را عرضه و اعلام کرد، کشور در این زمان با کاهش درآمدهای ارزی مواجه بوده و الان کشور ظرفیت تولید ۲.۳ میلیون بشکه نفت را دارد و در صورت تصویب این میزان توسط مجلس دیگر از ذخایر ارزی بانک مرکزی بخصوص برای کالاهای اساسی استفاده نخواهد شد.
سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ ضمن اشاره به حضور روسای سازمان امور مالیاتی و گمرک کل کشور در نشست امروز این کمیسیون اظهار داشت: رئیس سازمان امور مالیاتی درباره ظرفیت های مالیاتی گزارشی را عرضه و بیان کرد، ۲۲۵ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی موجود در بودجه ۱۴۰۰ علیرغم این ظرفیت ها حتما اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: نمایندگان در این نشست سوالاتی درباره فرارهای مالیاتی و نحوه پیشگیری از آنرا مطرح و اعلام کردند، برخی بخش ها در قانون برای پیشگیری از فرار مالیاتی احتیاج به قانونگذاری مجدد و یا اصلاح دارد تا پایه های مالیاتی جدید شود.
زارع تصریح کرد: مبحث اصلاح معافیت های مالیاتی و پیشگیری از فرار مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد اما این مورد احتیاج به قانون دائمی دارد و باید در مجلس روی این مورد کار شود.
سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ همینطور خاطرنشان کرد: رئیس کل گمرک هم درباره تحقق درآمدهای گمرکی در بودجه ۱۴۰۰ مطالبی را مطرح و اعلام کرد، اگر نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه سال آینده تصویب شود، میزان درآمد همین مقدار لحاظ شده است و در صورت تغییر و افزایش نرخ ارز درآمدهای گمرکی هم افزایش خواهد یافت.


منبع:

1399/10/08
12:57:48
0.0 از 5
4414
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳