مجلس ایران دات كام
حیدری:

دستگاه دیپلماسی ماهیت كشورهای دخیل در ترور فخری زاده را به دنیا معرفی نماید

دستگاه دیپلماسی ماهیت كشورهای دخیل در ترور فخری زاده را به دنیا معرفی نماید

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اصرار كرد كه باید دستگاه دیپلماسی ماهیت رژیم صهیونیستی و آمریكا و هر جریان دیگری كه در ترور شهید فخری زاده نقش داشته را به جهانیان نشان دهد.


شهریار حیدری در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به ترور شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع اظهار نمود: نظریه حذف رقیب همواره جزو برنامه های رژیم صهیونیستی، آمریکا و ایادی اش بوده است. جمهوری اسلامی ایران به علت قدرت و اعمال نفوذش در جهان و همینطور کینه قدرت ها و رژیم صهیونیستی مورد رصد قرار می گرفته است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی قدرت مقابله مستقیم را با جمهوری اسلامی ایران ندارد، به همین علت در فاز ترور مقابل کشورمان فعال بوده چون فکر می کند با حذف دانشمندان ما قدرت علمی نیز حذف می شود. این همه کار کورکورانه است البته که در عین حال تبعات دارد و قرار نیست رژیمی که مشروعیت ندارد در کشورهای دیگر اقدام خرابکارانه و تروریستی با هزینه های بسیار سنگین انجام دهد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی ماهیت رژیم صهیونیستی، آمریکا و هر جریانی که در بحث ترور شهید فخری زاده دست داشته را در جامعه بین المللی اعلام نموده و نشان دهد و مطرح کند که در طول ۴۰ سال قبل جمهوری اسلامی ایران بیشترین زیان را از تروریست دیده است. ما چند هزار شهید داده ایم و آمریکا و رژیم صهیونیستی مصداق بارز ترور و تروریست هستند.
حیدری در جمع بندی اظهار نمود: باید دستگاه دیپلماسی علاوه بر نشان دادن ماهیت کشورهای دخیل در ترور شهید فخری زاده به دنیا مظلومیت و حقانیت کشورمان را هم اعلام نماید البته که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی هم شرایط را رصد کرده و این مورد را کشف خواهند کرد.
وی تصریح کرد: جا دارد از نهادهای اطلاعاتی بخصوص وزارت اطلاعات تشکر نماییم چون اقدامات رژیم صهیونیستی و تروریست های بیگانه و معاند مقابل جمهوری اسلامی ایران یک و یا دو مورد نبوده، آنها صدها اقدام، توطئه و حرکت را مقابل امنیت کشورمان انجام داده اند که بیشتر از ۹۹ درصد آنها خنثی شده و یا تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفتند. امکان دارد از ۱۰۰ درصد یک درصد به اقدام منتهی شود که نمونه آن روز گذشته رخ داد، پس نباید اقدامات این نهاد اطلاعاتی را نادیده گرفت که اگر نبودند هر روز شاهد این اقدامات به شیوه ها و انحای مختلف بودیم پس باید جامعه قدردان زحمات نیروهای وزارت اطلاعات بوده و بدانند که اساسا آنها وضعیت را رصد کرده و موضوع را به سرانجام می رسانند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها اظهار نمود: در این بین تاکید اصلی ما بر اقدامات دستگاه دیپلماسی در عرصه بین المللی است. باید با انجام اقداماتی اجماع جهانی را ایجاد کنند چون قابل قبول نیست که این حجم از جنایات و جرائم رخ داده و واکنشی به آن نشان داده نشود. سازمان های جهانی باید فکری در اینباره کنند.



1399/09/08
13:04:06
5.0 از 5
4315
تگهای خبر: طرح , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳