مجلس ایران دات كام
علی پور:

آمریكا در صورت بازگشت به برجام باید التزام عملی به آن داشته باشد

آمریكا در صورت بازگشت به برجام باید التزام عملی به آن داشته باشد

به گزارش مجلس ایران دات كام یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به این شعار انتخاباتی جو بایدن در خصوص اینكه در صورت پیروزی در انتخابات به برجام باز می گردد، تصریح كرد: در كنار اینكه آمریكا اعلام می كند به برجام باز می گردد باید به چارچوب آن مقید باشد و به مفاد آن هم التزام عملی داشته باشد.


محمد علی پور در گفت و گو با ایسنا در مورد اینکه آیا نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست های ایران تاثیری دارد یا خیر؟ و اگر رفتار دولت جدید آمریکا تغییر کند ایران هم در سیاست های خود تجدید نظر می کند؟ اظهار داشت: سیاست کلی آمریکا یک سیاست ثابت است؛ چه جو بایدن و چه ترامپ چه جمهوری خواه و چه دموکرات سیاست واحدی را دنبال می کنند البته تفاوت های ظاهری هم وجود داشته است.
وی ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری اوباما آقای بایدن در کنار اوباما در انعقاد و تهیه برجام نقش داشتند، در واقع بایدن از تمامی جزیئات این معاهده آگاه است، ترامپ در انتخابات گذشته آمریکا گفته بود که اگر پیروز شوم از برجام خارج می شوم که اینکار را انجام داد، اما این دفعه پیش از این انتخابات بایدن گفته بود که اگر در انتخابات پیروز شوم به برجام بازمی گردم، باآنکه شاید در این میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قصد داشته باشند در مورد تحریم ها امتیاز بگیرند.

نماینده مردم ماکو افزود: آمریکا باید توجه کند تمامی چارچوب برجام مشخص و روشن بوده و الزامات خویش را دارد، در کنار اینکه آمریکا اعلام می کند به برجام باز می گردد باید به چارچوب آن مقید باشد و به مفاد آن هم التزام عملی داشته باشد.




منبع:

1399/08/26
14:24:32
5.0 از 5
4604
تگهای خبر: اقتصاد , انتخابات , دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱