مجلس ایران دات كام
در گزارش مجلس ایران دات كام مطرح شد:

عملكرد ضعیف دولت و وزارت راه علت نابسامانی در بازار مسكن

عملكرد ضعیف دولت و وزارت راه علت نابسامانی در بازار مسكن

به گزارش مجلس ایران دات كام عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس عملكرد ضعیف دولت و وزارت راه را علت نابسامانی های بازار مسكن دانست و اظهار داشت: مجلس به صورت جدی پیگیر ایجاد ثبات در این بخش است.



سید علی آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، اظهار نمود: اتمام پروژه مسکن مهر و ساخت حدود ۸۰۰ هزار مسکن برای مردم توسط دولت از موضوعاتی مورد پیگیری مجلس است.
وی با اشاره به توضیحات وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با واحدهای ناتمام مسکن مهر، بیان نمود: وزارت راه برنامه های پیشبینی شده خود در این حوزه را برای نمایندگان مجلس توضیح داده تا با پیگیری این برنامه ها گامی در جهت کاهش مشکلات مسکن برداشته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان نظرات وزیر را شنیده و به او مهلت دادند تا با اجرای طرح های پیشنهادی قدم مثبتی در حوزه کاهش مشکلات مسکن بر دارد، اضافه کرد: باآنکه در مدت باقیمانده از عمر دولت، نمی توان اطمینان داشت که خدمات جدیدی صورت گیرد اما وزیر راه و شهرسازی مدعی است که تا آخر سال جاری مسکن مهر به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه باآنکه رغبت برای انجام کار از سوی وزارتخانه دیده شده اما پشتیبانی لازم توسط دولت بعید به نظر می آید، اظهار داشت: رونق مسکن زمینه ایجاد اشتغال و در نتیجه رونق در چرخه اقتصاد را فراهم می آورد اما با همه این توضیحات مجلس به صورت جدی با اهرم نظارتی پیگیر خواهد بود.
آقازاده با اشاره به رزومه وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: پیشینه عملکردی وزرای راه در دولت، در حد فاجعه بوده به صورتی که از وزیر قبلی با وجود اینکه پنج سال در جایگاه وزارت قرار داشت هیچ عملکرد و خدمات قابله توجهی دیده نشده و حتی ساخت مسکن مهر هم به اتمام نرسید.
نبوده پیگیری جدی علت افزایش وحشتناک قیمت مسکن
وی عدم پیگیری جدی وزارت راه در دولت را سبب افزایش وحشتناک قیمت مسکن دانست و اضافه کرد: نابسامانی بازار مسکن معلول عملکرد بسیار ناصحیح وزیر قبلی و دولت در شش سال اول مسئولیت بوده ولی اکنون با تغییر وزیر، با وجود پیگیری، جبران مافات و خرابی های سال های گذشته بعید به نظر می آید به هر حال باید حرکتی صورت گیرد تا باری از مشکلات مسکن برداشته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تأسف از وضعیت نابسامان در خرید، اجاره و ساخت مسکن، اظهار داشت: عملکرد بسیار ضعیف و ناکارآمد دولت و وزارتخانه در طول چند سال، چنین نتیجه ای را متوجه مردم کرده باآنکه در یکی دو سال گذشته اقدامات رسمی صورت گرفته اما به هیچ وجه کفاف مشکلات و عقب ماندگی های گذشته را ندارد.
وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با طرح های مختلف نظارت بر وضعیت مسکن را شروع کرده است، تصریح کرد: برقراری مالیات برای خانه های خالی اولین بار در این مجلس صورت گرفت و همینطور تکلیف ساخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار مسکن توسط دولت از برنامه های مجلس یازدهم در همین مدت فعالیت بوده است.
آقازاده تاکید بر اتمام مسکن مهر را هم از دیگر برنامه های مجلس نسبت به دولت عنوان نمود و اضافه کرد: عملکرد ضعیف و نتیجه نامطلوب دولت در حوزه مسکن، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده که شاید با وجود انجام فعالیتهای نظارتی، مردم اثرات مثبت آنرا در به صورت محسوس حس نکنند.


منبع:

1399/08/09
23:19:24
5.0 از 5
4728
تگهای خبر: اقتصاد , پیگیری , خدمات , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲