موسوی تشریح كرد جزییاتی از طرح تشویق زاد و ولد و خودرودار كردن خانوارهای بدون خودرو نماینده مردم ملكان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت كه دو طرح خودرو دار كردن خانوارهای بدون خودرو و تشویق زاد و ولد كه طراح آنها است در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است. سید علی موسوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو با سهام عدالت ساز و کاری را پیشبینی کرده که خانوارهای ۵ دهک پایین که خودرو ندارند برای خودرودار شدن احتیاج به یک ریال هزینه هم نداشته باشند و از طرفی یک ریال بار مالی هم برای دولت ایجاد نخواهد شد، بلکه این خانوارها با سهام عدالت خودرودار می شوند و از سویی ۵۰ درصد سهام عدالت آنها هم سر جای خود می ماند. این عضو کمیسیون صنایع مجلس این طرح را در جهت جهش تولید، ایجاد اشتغال و همینطور خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو عنوان نمود. موسوی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره طرح تشویق زاد و ولد هم اظهار داشت: بر طبق این طرح برای فرزندان سوم به بعد سهام آیندگان در نظر گرفته می شود. بر این اساس به فرزندان سوم یک و نیم میلیون تومان، فرزندان چهارم ۲ میلیون تومان و فرزندان پنجم به بعد ۲ و نیم میلیون تومان سهام تعلق می گیرد. نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: همینطور در این طرح پیشبینی کردیم که هر مادری که فرزند دار می شود برای هر فرزند یک میلیون تومان به صورت نقدی یا سهام دریافت کند. از طرفی فرزندان سوم به بعد به اندازه یارانه شان از محل فروش سهام هر ماه یارانه دریافت می کنند که این یارانه تا سن ۱۰ سالگی بچه ها به خانوارهای سه دهک پایین اختصاص می یابد. این عضو کمیسیون صنایع مجلس همینطور اظهار داشت که این طرحها تحویل هیات رئیسه مجلس شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد. منبع: مجلس ایران دات كام 1399/07/14 13:25:41 5.0 از 5 5368 تگهای خبر: دولت , طرح , مجلس , مجلس شورای اسلامی این مطلب مجلس ایران را پسندیدید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط تقدیر اعضاء کمیسیون شوراها از عملکرد وزارت کشور و تاکید بر تقویت مرزها واکنش قالیباف به تساوی ایران برابر بلژیک به همراه عکس رهبری و مردم مانع اصلی تکرار خسارت محض واکنش قالیباف به پیام راهبردی رهبری در رابطه با تفاهم ایران و آمریکا نظرات بینندگان در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۵ بعلاوه ۳ ارسال نظر