مجلس ایران دات كام
درخواست عضو جبهه پایداری از شورای نگهبان:

مشروح مذاكرات را منتشر كنید

مشروح مذاكرات را منتشر كنید

به گزارش مجلس ایران دات كام ایلنا نوشت: یك نماینده مجلس درباره شفافیت آرا اظهار داشت: همان گونه كه حرف من به مردم می رسد باید رأیی كه داده ام هم به آنان برسد یا اگر كسب مالی داشتم آنان باید بدانند.


نصرالله پژمانفر درباره این كه چرا در بحث شفافیت آرا و مذاكرات اعتقاد اكثریت بر مجلس است اما این حساسیت روی سایر نهادهای دیگر مانند شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام كه برای مردم تصمیم گیری می كنند، نیست: نظرمان این است كه در كشوری مانند جمهوری اسلامی ایران هرفردی كه نمایندگی مردم را بر عهده می گیرد باید مسائل را شفاف بیان كنند. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: مساله دیگری كه در بحث شفاف سازی وجود دارد و در همه دنیا هم رعایت می شود مسائل امنیتی كشورها و تحقیقات در حوزه نظامی است كه بازگو نمی گردد كه منطقی هم هست چونكه نمی توان مسائل امنیتی و نظامی كه با كیان كشور ارتباط دارد را بازگو كرد. وی تصریح كرد: اما مباحث دیگر كه نه جنبه امنیتی دارد و نه نظامی باید روشن شود. این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: به علت حساسیت بیشتر روی مجلس چونكه ما نمایندگان مردم هستیم و وكالت آنان را بر عهده داریم، این مسئله بیشتر در ارتباط با نمایندگان مطرح گردیده است. اصلا ما آمدیم كه نماینده مردم باشیم تا آرای خودمان را در جهت تأمین نطقه نظرات مردم اعلام نماییم. وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینكه به صورت مثال در مساله شورای نگهبان نه شرع و نه قانون اساسی نمی گوید كه مذاكراتش منتشر نشود، با این وجود چرا مشروح آنچه كه در این شورا می گذرد پخش نمی گردد تا مردم در جریان آن چه كه اتفاق می افتد باشند، اظهار داشت: نقطه نظرات شورای نگهبان، رد و یا قبول توضیحاتش كه منتشر می شود. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقد هستیم اگر مشروح مذاكرات كه مسائل امنیتی در آن وجود ندارد منتشر شود، خوب است اما به یاد داشته باشید اعضای شورای نگهبان نمایندگی مردم را بر عهده ندارند و یك خط كشی بعنوان شرع و قانون اساسی دارند كه باتوجه به آن تصمیم گیری می كنند.
وی یاد آور شد: چرا می گویند از راه رادیو باید مشروح مذاكرات مجلس پخش شود به جهت اینكه من وكیل هستم و موكلین من باید بدانند چه كاری انجام می دهم بنابراین مشروح مذاكرات ما چاپ و پخش می شود تا نماینده بتواند علمكرد و حرفش را به گوش رأی دهندگانش برساند. پژمانفر افزود: همان گونه كه حرف من به مردم می رسد باید رأیی كه داده ام هم به آنان برسد یا اگر كسب مالی داشتم آنان باید بدانند. وی تصریح كرد: اما مردم موكلین شورای نگهبان كه نیستند هرچند كه در مورد شورای نگهبان هم موافقم اگر پای مساله امنیتی در بین نباشد مشروح مذاكراتش باید منتشر شود. 27219

1398/07/12
20:27:23
5.0 از 5
10652
تگهای خبر: طرح , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴