مجلس ایران دات كام
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

انتقاد به ضعف تولید در كردستان

انتقاد به ضعف تولید در كردستان

به گزارش مجلس ایران دات كام نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس حركت در عرصه تولید در كردستان را نامناسب دانست و اظهار داشت: انتقال آب به شهرستان قروه یكی از اولویت هایی است كه باید اجرایی شود.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، پرویز اوسطی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان برگزار شد، گفت: هم اکنون در شهرستان قروه حرکت در عرصه تولید چندان قابل قبول نیست و در برخی از بخش ها سوء مدیریت دیده می شود که نیاز است این وضعیت اصلاح گردد.
به گفته وی کشور دارد اقتصاد بدون نفت را تجربه می کند و باید شرایط اقتصادی پیش آمده مدیریت شود و مدیران از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.
اوسطی از تشکیل زنجیره های تولید باتوجه به ارزشی که در کردستان موجود است گفت و کوشش برای پیش بردن جهش تولید با رویکرد اقتصاد مردمی و تولید مردمی و دانش بنیان را مهم خواند.
وی از پیگیری برای ۱۵ درصد تخصیص اعتبارات بانکهای دولتی به بخش کشاورزی که جزو قانون برنامه ششم توسعه است، آگاهی داد و اضافه کرد: هم اکنون به جز بانک کشاورزی و بانک ملی، دیگر بانک ها دراین زمینه اقدامی نداشته اند و ما به دنبال تحقق ۱۵ درصدی سهم بانک ها دراین زمینه استانی و کشوری هستیم.
اوسطی در ادامه به تشکیل فراکسیون توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اشاره نمود و تصریح کرد: این ظرفیتی است برای پروسه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان که باید بهترین بهره را برد.
وی اصلی ترین مشکل در شهرستان قروه را مربوط به آب دانست و بیان کرد: در حوزه آب انتظار مردم انتقال آب به قروه است و مکاتبات لازم دراین زمینه انجام شده و باتوجه به وضعیت نامناسب دشت های قروه این مهم در اولویت قرار دارد.
این نماینده مجلس به کوشش برای راه اندازی سد مخزنی در شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: قروه تنها شهرستان بدون سد است و با راه اندازی یک سد می توان مدیریت آب را به دست گرفت.
پرویز اوسطی به کنترل آب به صورت حجمی توسط کشاورزان اشاره نمود و از پیگیری برای فاضلاب در دزج و دلبران و وینسار گفت.
وی همین طور رفع مشکلات مرتبط به انرژی را مهم دانست و بیان کرد: از معاون برق و انرژی درخواست ۲۰ میلیارد تومان برای برق رسانی به چاه های کشاورزی و بهسازی شبکه فرسوده برق رسانی در کنار روشنایی معابر را داده و تا قسمتی از عمده مشکلات حوزه کشاورزی رفع گردد.
اوسطی با اعلان اینکه ارزش افزوده لازم برای روشنایی معابر به حساب شهرداری ها واریز می شود، اما شهرداری ها زیر بار انجام مسئولیت نمی روند، عنوان کرد: نیاز است دراین زمینه هماهنگی و تعامل صورت گیرد تا این مشکل در شهرستان هم برطرف شود.
نماینده مردم قروه در مجلس همین طور از کوشش برای کمک های بهتر کمیته امداد به مددجویان و پیگیری مطالبات آنان آگاهی داد.
تأکید بر اجرایی شدن زنجیره فولاد، برگشت حقوق معادن به استان، احیای کارخانه فولاد زاگرس که الان در اختیار بانک سپه قرار دارد از دیگر مواردی بودند که اوسطی پیگیری آنها را مهم خواند.
وی این دفعه از طرح سؤال از وزیر بهداشت گفت و بیان کرد: از وزیر بهداشت درباب وضعیت نابسامان حوزه بهداشتی و درمانی دو شهرستان قروه و دهگلان سؤال کرده و خواهان رسیدگی به حوزه بهداشت و درمان شدم.
اوسطی تاکید کرد که باید راه اندازی بیمارستان دوم در قروه پیگیری و دراین زمینه بطور جدی کار شود چون بیمارستان شهید بهشتی فرسوده بوده و پاسخگوی نیاز مردم شهرستان نیست.
وی گریزی هم داشت به پیگیری مشکلات در حوزه محیط زیست و عنوان کرد: در زمینه بازیافت زباله که اصلی ترین مشکل زیست محیطی شهرستان است با رئیس سازمان محیط زیست دیداری داشته و قرار شد تا در صورت جذب سرمایه گذار از محل صندوق ملی حمایت لازم شود پس باید برای جذب سرمایه گذار یا بوسیله بخش خصوصی و یا خود شهرداری های منطقه به صورت مشارکتی اقدام نمایند تا این معضل برای همیشه حل شود.
اوسطی در ادامه به انتقاد از عملکرد فنی و حرفه ای استان پرداخت و اظهار داشت که در این سال باید تلاش بیشتری شود و با رایزنی های صورت گرفته توسط مسئولان کشوری قول دادند که کردستان بعنوان پایلوت مهارت جامعه محور در سطح کشور انتخاب گردد.
به گفته وی با این انتخاب مصداق جهش مهارت در سال جهش تولید در کردستان را خواهیم داشت و خروجی این طرح این خواهد بود که هرجایی نیروهای آموزش دیده را به کار گیرد دولت حمایت خودرا دارد.
این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود از گرفتن مجوز برای دپارتمان تخصصی گلخانه در شهرستان آگاهی داد و به پیگیری برای شهر شدن روستای مالوجه اشاره نمود و اظهار داشت: در جریان پیگیری برای ارتقای مالوجه به شهر اعلام گردید که کار کارشناسی این مسئله تمام شده و مقرر است به زودی ابلاغ شود.
پرویز اوسطی همین طور به پیگیری برای ارتقای روستاهای قوری چای و وینسار هم اشاره نمود و خطاب به مدیران شهرستان خواهان رعایت تکریم ارباب رجوع شد.
تأمین پتانسیل های موردنیاز کشاورزان، اشاره به اعتراضات گسترده نسبت به ضعف عملکردی شهرداری ها، نبود شاخص قابل قبول در راه های مواصلاتی، اعتراض درباب اسناد مالکیت، شکایت از گرانی و نبود نظارت بر بازار از دیگر مواردی بودند که نماینده مردم قروه و دهگلان از پیگیری آنها گفت.


منبع:

1399/06/02
20:04:35
5.0 از 5
5157
تگهای خبر: ابلاغ , اقتصاد , پیگیری , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳