مجلس ایران دات كام
قالیباف:

انتخاب رئیس دیوان محاسبات برمبنای قانون پیش رفت

انتخاب رئیس دیوان محاسبات برمبنای قانون پیش رفت

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینكه انتخاب رئیس دیوان محاسبات برمبنای قانون پیش رفت، اظهار داشت: كمیسیون برنامه و بودجه، مسئولیت این كار را برعهده دارد و رقابت جدی و مومنانه ای نیز صورت گرفت.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: عادت بنده در محیط کاری همیشه این بوده است که فقط در دوران تودیع و معارفه مسئولان را نمی بینم و بطور قطع این جلسه، جلسه اول و آخرم نخواهد بود و حتما به صورت مرتب و متناوب به دیوان محاسبات خواهیم آمد و کنار مسئولان دیوان محاسبات خواهیم بود و حرف های آنان را می شنویم.
وی اضافه کرد: از زحمات عادل آذر که از مدیران کارآمد کشور است، تقدیر و تشکر می کنم و همین طور از زحمات فیاض شجاعی دادستان سابق دیوان محاسبات هم تقدیر و تشکر می کنم و برای رئیس و دادستان جدید دیوان محاسبات کشور آرزوی توفیق دارم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: مجلس یازدهم در زمانی شکل گرفته که کشور در یک شرایط خاص و سختی است و مردم ما سختی هایی را تحمل می کنند و شک نکنید که این تحمل از نجابت مردم است و چون آنان در سایه نظام اسلامی هستند، برای انقلاب اسلامی و کشورشان سختی ها را تحمل می کنند.
قالیباف اضافه کرد: در کنار این سختی ها مردم توقعاتی از ما دارند. نخستین توقع آنان این است که ما مشکلات را به هم دیگر پاس ندهیم.
وی بیان کرد: مردم مجموعه حاکمیت را یکپارچه می دانند و مجموعه نظام جمهوری اسلامی را یکپارچه می بینند و از هیچکدام از ما حتی اگر حرف منطقی و قانونی بزنیم و بگوییم که فلان کار وظیفه ما نیست، نمی پذیرند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: مردم از مجموعه کارگزاران نظام باید یک حرف بشنوند و باید مردم ببینند که مسئولان جمهوری اسلامی در تمام قوا یکپارچه هستند و برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند و مردم غیر از این را از ما نمی پذیرند.
قالیباف متذکر شد: حضرت آقا فرمودند که مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی است و مردم از این مجلس انقلابی انتظار و امید دارند و ما وظیفه داریم که در این شرایط از مردم گره گشایی نماییم.
وی اظهار داشت: نظارت بر خط اهمیت دارد و مشکلات تصمیم گیری و تصمیم سازی با هوشمند سازی حل و فصل می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اجرا کار ما نیست اما اگر دستگاه های اجرایی قانون را اجرا نمی کنند، ما باید مطالبه نماییم که اجرا کنند و اگر هم در جایی خلاء قانونی وجود دارد وظیفه مجلس آن است که قانون به تصویب برساند تا مشکلی در اجرا وجود نداشته باشد.
قالیباف اشاره کرد: همه امروز می دانند که علل اصلی مشکلات اقتصادی ما در نحوه تصویب بودجه است و بر این اساس اصلاح ساختار بودجه اهمیت زیادی دارد و این مسئله مطالبه صریح مقام معظم رهبری است و باید عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: بیش از ۲۰ ماه از آن روز می گذرد و متاسفانه گامی در جهت اصلاح ساختار بودجه برداشته نشده است و تردیدی وجود ندارد که دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان برنامه و بودجه، اگر کنار هم قرار گیرند می توانند اصلاح ساختار بودجه را محقق کنند و باید در این راستا گام بردارند.
قالیباف با اعلان اینکه انتخاب رئیس دیوان محاسبات برمبنای قانون پیش رفت، اظهار داشت: ما بخشنامه داخلی داریم و کمیسیون برنامه و بودجه مسئولیت این کار را برعهده دارد و رقابت جدی و مومنانه ای صورت گرفت.
وی گفت: رقابتی بسیار جدی، اساسی و مومنانه ای را برای ریاست و دیوان محاسبات کشور شاهد بودیم که بنده بعنوان رئیس مجلس شورای اسلامی از انتخاب رئیس و دیوان محاسبات کشور حمایت می کنم چونکه انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به بذرپاش، اظهار داشت: هرچه بود گذشت. از امروز عمل شماست که در پیشگاه خدا، نمایندگان و مردم قضاوت می شود، پس ثابت کنید که فرزند گام دوم انقلاب هستید. قالیباف با تاکید بر اینکه نظارت، اولویت اصلی مجلس یازدهم است، اشاره کرد: ما دو وظیفه قانونگذاری و نظارت داریم که اولویت ما نظارت است. وی گفت: وظیفه ذاتی ما نظارت بر اجرای قانون است و کشور ما بیش از هر زمانی به این امر نیاز دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه نظارت دیوان محاسبات اثرگذار، عملگرا، دقیق، منصفانه و بازدارنده است، اظهار داشت: دیوان محاسبات باید مجلس را در کنار خود ببیند و به رویکردهای شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی سازی توجه کند.



منبع:

1399/05/06
13:33:18
5.0 از 5
5230
تگهای خبر: اقتصاد , تصویب , رهبری , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵