مجلس ایران دات كام

تاكید یك عضو كمیسیون آموزش بر فراهم كردن زیرساخت های لازم برای زوج و فرد شدن مدارس

تاكید یك عضو كمیسیون آموزش بر فراهم كردن زیرساخت های لازم برای زوج و فرد شدن مدارس

به گزارش مجلس ایران دات كام یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای كامل طرح زوج و فرد شدن مدارس را دسترسی تمامی دانش آموزان كشور به امكانات اینترنتی دانست و اظهار داشت: ابتدا باید بررسی نماییم آیا تمامی دانش آموزان برای آن سه روزی كه در خانه خواهند بود برای ارتباط تحصیلی و آموزشی خود با معلم به امكانات اینترنتی دسترسی دارند یا خیر.


رضا حاجی پور در گفت و گو با ایسنا، درباره موضوع امکان زوج و فرد شدن حضور دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: بسترها و زمینه این مساله هنوز فراهم نشده است. بنا بر این آموزش و پرورش و مسئولین امر باید ابتدا بستر این مساله را فراهم آورند و سپس بستر زوج و فرد شدن مدارس را فراهم آورند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلان اینکه امکانات اینترنتی در بسیاری از مناطق کشور فراهم نیست، افزود: ابتدا باید بررسی نماییم در حوزه فضای مجازی و اینترنت به چه میزان در کشور بسترها و امکانات را فراهم نموده ایم. موضوع زوج و فرد شدن حضور دانش آموزان در مدارس و بهره مندی دانش آموزان از امکانات اینترنتی برای امکانات شهری مشکلی ندارد ولی دانش آموزان در آن مناطقی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد باید در این عرصه چه کنند؟
حاجی پور با اعلان اینکه امکانات اینترنتی برای بعضی از خانواده ها و دانش آموزان فراهم نیست، افزود: بااینکه ممکنست این خانواده ها به امکانات سخت افزاری همچون تلفن همراه هوشمند دسترسی داشته باشند ولی باید بررسی نماییم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چه امکاناتی را در حوزه اینترنت برای مناطق فراهم نموده است تا دانش آموزان بتوانند در آن سه روزی که در منزل حضور دارند ارتباط لازم آموزشی و تحصیلی را با معلم خود متصل نگه دارند.
نماینده مردم آمل در مجلس در آخر اشاره کرد: تاکید من بر توجه به زیرساخت ها و امکانات این مساله است. در موضوع انتخابات اخیر هم در بعضی مناطق انتخابات به صورت مکانیزه و الکترونیک برگزار شد، ولی در بعضی مناطق به سبب مشکلات زیرساختی و نبود اینترنت این کار صورت نگرفت. تا زیرساخت ها آماده نشود، آغاز این مساله صحیح نخواهد بود.




منبع:

1399/04/11
13:46:59
5.0 از 5
5870
تگهای خبر: انتخابات , طرح , مجلس , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳