مجلس ایران دات كام
آزادی خواه :

بی توجهی روحانی به نامه مجلس

بی توجهی روحانی به نامه مجلس

به گزارش مجلس ایران دات كام عضو فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: مدتی است كه ما در نامه ای از رئیس جمهور درخواست كرده ایم كه كم درآمدها تا سه ماه پول آب، برق و گاز ندهند اما وی حتی پاسخ نامه ما را نداده است.



حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دولت باید از اقشار کم درآمد جامعه و همینطور کسانی که کسب و کارشان به علت کرونا گرفتار صدمه شده است حمایت کند، اظهار داشت: بنده و برخی از نمایندگان مجلس که اغلب عضو فراکسیون نمایندگان ولایی هستند، چندی قبل در نامه ای به رئیس جمهور خواهان عدم دریافت بهای مصرفی آب، برق و گاز از سه دهک کم درآمد جامعه به مدت سه ماه شدیم.
وی اضافه کرد: علت تدوین این نامه آن بود که محدودیت های اعمال شده در طرح فاصله گذاری اجتماعی و تاثیر آن بر فضای کسب و کار باعث تنگنای معیشتی و فشار بر اقشار کم درآمد شده است.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این روزها اقشار کم درآمد جامعه حتی در تأمین نیازهای اساسی خود گرفتار مشکل جدی هستند و باید دولت از این افراد حمایت جدی کند.
آزادی خواه با اشاره به اینکه اقشار ضعیف جامعه از لحاظ مالی مشکلات اساسی دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: هم اکنون به جز کارمندان دولت و بعضی از اقشار جامعه که حقوق ماهانه دریافت می کنند، بخش قابل توجهی از مردم با چالش اقتصادی بسیار جدی مواجهند که باید از آنان حمایت شود.
وی خاطرنشان کرد: به جهت احترام به جایگاه مجلس لازم بود که دفتر رئیس جمهور فردی را مأمور پیگیری این مطالبه نمایندگان می کرد و پاسخ نمایندگان را می داد اما این اتفاق نیافتاد و گلایه ما این است که رئیس جمهور به نامه های مجلس پاسخ نمی دهد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکان دارد دولتمردان بگویند که از نظر حقوقی ملزم نیستند که به نامه های نمایندگان پاسخ دهند که اگر اینگونه باشد، مجلس هم نباید از باب مصالحه با دولت رفتار کند و می تواند از اقدامات قانونی خود چون سوال و استیضاح استفاده نماید.


منبع:

1399/02/06
23:25:10
5.0 از 5
6667
تگهای خبر: اقتصاد , پیگیری , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳