مجلس ایران دات كام
یك عضو كمیسیون اقتصادی:

كارهای اقتصادی باید آغاز شود

كارهای اقتصادی باید آغاز شود

به گزارش مجلس ایران دات كام یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است كارهای اقتصادی كم كم آغاز شود چونكه در غیر این صورت با تعطیلی كامل و اخراج كارگران بار مضاعفی بر اقتصاد كشور تحمیل خواهد شد.


احمد اناركی محمدی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: بحران كرونا همه كشورها را از نظر اقتصادی درگیر كرده و طبعا ما هم از این امر مستثنا نیستیم. ما پیش از این هم در زمینه تحریم، مبادلات بانكی و اقتصادی مشكلاتی داشتیم كه با وجود بحران كرونا این مشكلات چند برابر شده است.
وی ادامه داد: با عنایت به تعطیلی خیلی از مراكز اقتصادی بویژه كسب و كارهای كوچك و متوسط و اصناف، آسیب زیادی متوجه این بخش شده است. اصناف ما ۷ برابر دنیا است و به همین نسبت درآمدهایشان هم پایین است و طبیعتا در این فرصت كم نمی توان به همه آنها كمك كرد. هم اكنون مهم این است كه معیشت مردم تامین گردد تا بتوانیم از این دوران عبور نماییم، شاید مبالغ كمی تخصیص پیدا كند كه كافی نباشد اما لازم است و باید ادامه پیدا كند.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من كارهای اقتصادی باید كم كم آغاز شود تا منجر به تعطیلی كامل نشود، اگر اینها را در نیابیم به تعطیلی كامل و اخراج كارگران منجر می شود كه بار مضاعفی را بر اقتصاد تحمیل می كند.
اناركی خاطرنشان كرد: دولت باید با مكانیزم هایی مثل بیمه، مالیات و عوارض از كسب و كارها حمایت كند. البته بخشی از این كار انجام شده و قسمتی دیگر باید تداوم پیدا كند. دولت برنامه هایی در این حوزه دارد و مجلس هم هفته گذشته در اولین نشست خود بررسی هایی در اینباره داشت. امیدواریم در جلسات هفته جاری هم با همكاری دولت مصوبات خوبی در این حوزه داشته باشیم.




منبع:

1399/01/25
23:32:56
5.0 از 5
6658
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳