مجلس ایران دات كام
رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس:

روند مبتلاشدن به كرونا در خیلی از استانها روبه كاهش است

روند مبتلاشدن به كرونا در خیلی از استانها روبه كاهش است

به گزارش مجلس ایران دات كام وزیر كشور اظهار داشت: بر اساس گزارش های واصله، روند ابتلای مردم به بیماری كرونا در خیلی از استانها رو به كاهش است.



به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری كرونا، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ۳۰ بهمن ماه درباره بیماری كرونا نخستین گزارش را در دولت ارائه داد و ما در روز ۱ اسفند در وزارت كشور، ستاد مقابله با كرونا را تشكیل دادیم و دستورالعمل های لازم را ابلاغ كردیم و گزارشی را به رئیس جمهور ارائه دادیم.
وی اضافه كرد: وزارت كشور همه تصمیماتی را كه در ستاد ملی مقابله با كرونا گرفته می شد، هماهنگی بین مسئولان ملی و استانی را در دستور كار قرار داد و همه به این مسئله واقف هستیم كه در شرایط فعلی، همه مسئولان و دستگاه های اجرایی نسبت به این مسئله توجه و شناخت مكفی دارند و هماهنگی ها بسیار عالی است.
وزیر كشور با اشاره به طرح كاهش فاصله اجتماعی، اظهار داشت: با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی اقدامات لازم در این راستا انجام شد كه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مراكز تجمع تعدادی از جمله این موارد است و ما هماهنگی های لازم را در این راستا انجام دادیم.
رحمانی فضلی بیان كرد: همه مردم و مسئولان با هماهنگی و همكاری بسیار خوبی كه داشتند، موجب شدند كه ظرف این مدت شرایط مناسب تری را در كنترل بیماری كرونا داشته باشیم و لازم است از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت و درمان، شهرداری ها، فرمانداران و استانداران كه اقدامات قابل توجهی انجام داده اند، تشكر كنم.
وی بیان كرد: حدود ۱۳۵۸ شهر داریم كه در تمام این شهرها اقدامات لازم همچون ضدعفونی كردن معابر و همین طور رعایت نكات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر كشور با اعلان اینكه البته ما در كنار انجام وظایف خود برای مقابله با كرونا باید دیگر وظایف خودرا هم مورد توجه قرار می دادیم، اظهار داشت: ما در حوزه امنیتی، اقتصادی و اجتماعی وظایفی داریم كه این اقدامات را انجام دادیم و یكی دیگر از مسائلی كه ما باید مورد توجه قرار می دادیم، رسیدگی به مباحث بحرانی مثل سیل بود و همین طور مباحثی در حوزه مرزها وجود داشت كه وزارت كشور اقدامات خودرا در این راستا انجام داد.
رحمانی فضلی با اشاره به مرحله جدید فاصله گذاری هوشمند اظهار داشت: بر طبق این طرح، اصناف به سه دسته اصناف با ریسك پایین، اصناف با ریسك متوسط و اصناف با ریسك بالا تقسیم شده اند و مقرر شد كه در ۲۳ فروردین ماه اصناف با ریسك پایین در همه استانها به جز تهران شروع به كار كنند و تهران هم از ۳۰ فروردین ماه شروع می شود كه ما پروتكل های لازم را به استانداران ابلاغ كرده ایم.
وی با اشاره به اینكه روند ابتلای بیماران به كرونا در خیلی از استانها رو به كاهش است، اضافه كرد: بنده روز گذشته درباره وضعیت استان گیلان جویا شدم كه بر اساس گزارش های واصله، آنان گفتند كه در روزهای عید، روزی ۲۰۰۰ تخت بستری داشتیم اما هم اكنون به ۴۰۰ مورد رسیده است و در خیلی از استان های دیگر كشور هم رویه به همین صورت است.
وزیر كشور تاكید كرد: البته این مسئله به این معنا نیست كه ما اعلام نماییم شرایط بسیار عالی است و فعالیت ها باید به صورت عادی صورت گیرد بلكه باید با هماهنگی و مشاركت یكدیگر، این روند مدیریت بیماری كرونا را ادامه دهیم تا طول عمر این بیماری و فوتی ها كم شود.


1399/01/19
12:47:32
5.0 از 5
6732
تگهای خبر: ابلاغ , اقتصاد , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱