مجلس ایران دات كام
لاریجانی:

سپاه برای مقابله با كرونا مجاهدانه عمل می كند

سپاه برای مقابله با كرونا مجاهدانه عمل می كند

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ما شاهد هستند كه سپاه در سخت ترین شرایط همیشه همراه آنها بوده و برای مقابله با كرونا هم مجاهدانه در این راه اقدام می كند.



به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه) در حاشیه بازدید از روند رزمایش سراسری دفاع بیولوژیك و عملیات پاك سازی سپاه، اظهار داشت: امروز شاهد یك حركت جهادی بسیار پرارزش برای مقابله با ویروس كرونا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و از این بابت خدا را شاكریم.
وی كرونا را یك حادثه منحصر به فرد در قرن حاضر دانست و اضافه كرد: این ویروس یك حادثه است كه در قرن اخیر بی سابقه است و میزان فراگیری بالایی دارد و همین طریق می طلبید كه اقدامات خاص و ویژه ای برای مقابله با آن صورت بگیرد.
رئیس مجلس با اشاره به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ انقلاب، تصریح كرد: مردم ما شاهد هستند كه سپاه در سخت ترین شرایط همیشه همراه آنها بوده و مجاهدانه در این راه اقدام می كند امروز هم همه امكانات خودش را برای پشتیبانی از مردم و مقابله با كرونا به میدان آورده است.
لاریجانی با اشاره به بازدید خود از خدمات عرضه شده سپاه در رزمایش مقابله با ویروس كرونا، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدا همه امكانات خویش را به سمت خدمت رسانی به مردم آورد و امكانات بهداشتی درمانی و لجستیكی خویش را در اختیار مردم قرار و كارهای بسیار بزرگی انجام داده اند.
وی غربالگری جامعه را یكی دیگر از كارهای بی سابقه وزارت بهداشت با همراهی نیروهای مسلح، سپاه و بسیج دانست و تاكید: شجره طیبه بسیج با همكاری وزارت بهداشت امروز یك كار بی سابقه ای را برای غربالگری مردم انجام می دهد. این غربالگری باعث شد كه بخش قابل توجهی از بیماران شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند. با غربالگری، بیماران از جامعه جدا می شوند و كنترل این بیماری را آسان تر می كند.
رئیس مجلس با اشاره به وضعیت گسترش ویروس كرونا در سطح جهان، تصریح كرد: با بررسی و بر مبنای اطلاعات و آمار اقدامات صورت گرفته توسط وزارت بهداشت و نیروهای مسلح خوشبختانه شرایط بسیار مناسب تری را در ایران نسبت به كشورهای پیشرفته مانند كشورهای اروپایی و آمریكایی به وجود آورده است، اروپایی ها و آمریكا برابر اخبار و آنچه اعلام می كنند گرفتار گرفتاری های فراوانی برای مقابله با این ویروس شده اند اما خوشبختانه در كشور ما با مجاهدت وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و شبكه بهداشت و درمان كه به میدان آمدن و با فداكاری به صیانت از مردم پرداختند به موفقیت های بسیاری رسیده ایم.
لاریجانی اظهار داشت: در همین جا از زحمات نیروهای مسلح بخصوص فرمانده سپاه و فرمانده های قرارگاه ها تشكر می كنم، شما كار بزرگ را سامان می دهید و مردم قدردان زحمات شما هستند.
وی همینطور خطاب به مردم، اضافه كرد: اقدامات سپاه كه رسانه ای شده بخشی از خدمات آنهاست كه صرفاً بر مبنای وظیفه برای مقابله با كرونا به میدان آورده اند. مردم ما بدانند كه همه بخش های كشور بسیج شدند تا این بیماری را شكست دهند اما در این راه همكاری و همراهی شما مردم فهیم بسیار اهمین دارد.
رئیس مجلس با اشاره به اینكه از مردمی كه تا امروز با ما همراهی كردند تشكر می نماییم، تصریح كرد: این همراهی بود كه باعث شد در بعضی از استان ها امروز شاهد سیرنزولی بیماری هستیم اما از شما خواهش می نماییم كه این كار را تكمیل و در این ایام تعطیل از مسافرت پرهیز كنید.
لاریجانی اضافه كرد: مسافرت می تواند به گسترش این ویروس كمك نماید و بر همین مبنا ستاد ملی مبارزه با كرونا برای حفظ جان مردم و به جهت اینكه هرچه سریع تر این بحران برطرف شود محدودیت ها را به وجود آورده است، توجه و همراهی مردم بسیار اهمیت دارد، در این چند هفته همراهی كرده و از مسافرت پرهیز كنید.
وی با تاكید بر اینكه مردم باید در خانه بمانند، تصریح كرد: سال جاری باید توجه داشته باشیم كه در روز ۱۳ فروردین، رفتن به بوستان ها می تواند عاملی برای توسعه ویروس بیماری كرونا باشد، باید از این گونه اقدامات پرهیز نماییم و همراهی بیشتری با ستاد ملی مقابله با كار را داشته باشیم تا هر چه سریع تر این مساله آخر پیدا كند.

1399/01/09
18:45:35
5.0 از 5
6848
تگهای خبر: بازدید , خدمات , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴