مجلس ایران دات كام
لاریجانی:

پشتیبانی از تحقیقات روشمند برای كنترل كرونا ضروریست

پشتیبانی از تحقیقات روشمند برای كنترل كرونا ضروریست

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت داده كاوی و تحقیقات روشمند برای تحلیل تحولات كرونا به منظور پیشبینی و  پیشگیری از این بیماری تاكید نمود.



به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با علی اكبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعدادی از پژوهشگران و نخبگان حوزه سلامت بر ضرورت داده كاوی و تحقیقات روشمند برای تحلیل تحولات كرونا به منظور پیشبینی و جلوگیری از این بیماری تاكید نمود.
لاریجانی مطالعه سیر شیوع و رصد اوج و فرودهای گسترش این بیماری در كشور را لازمه مبارزه علمی با آن دانست و اظهار داشت: باید با تلفیق مطالعات دو حوزه آمار و سلامت، میزان تأثیر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و مهارت های خودمراقبتی در كنترل كرونا سنجش علمی شده و نتایج آن در اختیار مردم قرار گیرد تا رفتار جمعی را متاثر سازد.
وی با بیان حمایت مجلس از گسترش دانش در حوزه بهداشت عمومی و استفاده از نتایج آن در رسانه ها، این اقدام را نیاز امروز جامعه عنوان و تصریح كرد: درباره ویروس كرونا فرضیه ها و پرسش های فراوانی وجود دارد كه پاسخ به آنها جامعه را در غلبه بر این بیماری یاری خواهد داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه البته طبیعی است برخی پژوهش ها در كوتاه مدت به ثمر نرسد، خاطرنشان كرد: در عین حال از جامعه علمی انتظار است كه با نیاز امروز مردم هماهنگ شده و یافته های خویش را در نخستین فرصت در خدمت مدیریت درمان و كنترل كرونا قرار دهند.
لاریجانی توسعه مدلها و روش های نو برای تحلیل اطلاعات بیماری های همه گیر بخصوص كرونا در مناطق درگیر و پرابتلا را راهكاری اساسی برای پیشبینی و جلوگیری از شیوع آنها دانست و اظهار داشت: مجلس، آمادگی دارد تا از مراكز پژوهشی كشور حمایت كند تا این مراكز شناخت سیر كرونا و راه های علمی پیشبینی، كنترل و جلوگیری از آنرا متناسب با وضعیت جمعیتی و اقلیمی هر استان دنبال كنند و در اختیار ستاد ملی مقابله با كرونا قرار دهند.
در ابتدای این دیدار، علی اكبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس كمیته اپیدمیولوژی «كووید- ۱۹» گزارشی از بررسی های این كمیته درباره سیر گسترش كرونا در كشور و فرضیه های احتمالی در مورد آن ارائه نمود.
همچنین تعدادی از پژوهشگران و نخبگان حوزه سلامت، نتایج بررسی های تحلیلی و آماری خویش را درباره انتشار كرونا بیان نمودند.


1398/12/25
23:24:20
5.0 از 5
7036
تگهای خبر: مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵