مجلس ایران دات كام
لاریجانی در جلسه نمایندگان با ستاد ملی مقابله با كرونا تشریح كرد

مصوبات جدید شورایعالی امنیت ملی در پشتیبانی از ستاد مقابله با كرونا

مصوبات جدید شورایعالی امنیت ملی در پشتیبانی از ستاد مقابله با كرونا

به گزارش مجلس ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبات جدید شورایعالی امنیت ملی در خصوص ضرورت تبعیت همه دستگاه ها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با كرونا و نحوه همكاری بخش های مختلف كشور با این ستاد اطلاع داد.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در جلسه ای كه بامداد امروز (دوشنبه ۱۹ اسفند) با حضور وزیر بهداشت و تعدادی از نمایندگان مجلس به منظور بررسی آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در مقابله با بیماری كرونا در صحن پارلمان برگزار شد، اظهار داشت: مساله كرونا در كشور ما ابعاد گسترده ای پیدا كرد و به رغم آن كه تمهیداتی در مقابله با شیوع آن صورت گرفته بود، ولی متاسفانه از یكی دو استان فراتر رفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: البته ریشه های مبحث و این كه این بیماری چگونه به بخش های مختلف تسری یافته است، از جانب وزیر بهداشت شناسایی شد، بنابراین تدابیری اندیشیدند و ستاد اصلی این كار در وزارت بهداشت هم مسئولیت مدیریت این مورد را به عهده گرفت.
لاریجانی با بیان این كه «ستاد ملی مقابله با كرونا باید از قدرت كافی برخوردار باشد»، افزود: بر همین مبنا در شورایعالی امنیت ملی تصویب گردید كه تمام بخش ها از تصمیم این ستاد ملی تبعیت كنند.
لاریجانی با اشاره به اینكه اقدامات گسترده ای در مقابله با شیوع این بیماری انجام شد، اظهار داشت: بیشتر از ۱۰۰ كشور درگیر مبحث ویروس كرونا شده اند كه هم تبعات بهداشتی و هم مسائل اقتصادی دارد و تمام تلاش بر این است كه ستاد ملی مقابله با كرونا توفیق پیدا كند.
وی تصریح كرد: روز گذشته مجدداً در شورایعالی امنیت ملی گزارشی در خصوص این عرضه شد كه دستگاه ها و بخش های مختلف چه كمك هایی باید داشته باشند تا مردم كمتر متضرر شوند و مصوباتی هم در مورد نحوه همكاری دستگاه ها با ستاد مبارزه با كرونا به تصویب رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره عدم برگزاری جلسات صحن علنی مجلس در این روزها هم توضیح داد: به علت مصوبه ستاد ملی مقابله با كرونا، نتوانستیم جلسات مجلس را تشكیل دهیم.
لاریجانی توضیح داد: جلسه امروز با این هدف تشكیل شد كه نمایندگان متخصص در حوزه بهداشت و درمان و سایر نمایندگانی كه از شهرهای مختلف اطلاعات میدانی دارند، در رایزنی با این ستاد قرار گیرند و تصمیماتی اتخاذ شود.
در ابتدای این جلسه، دكتر نمكی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و رئیس ستاد ملی مبارزه با كرونا گزارشی از اقدامات انجام شده را به سمع و نظر نمایندگان رساند.




منبع:

1398/12/19
23:17:34
5.0 از 5
7615
تگهای خبر: اقتصاد , تصویب , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴