مجلس ایران دات كام

فرصت نمایندگی باید در اختیار متخصصان باشد

فرصت نمایندگی باید در اختیار متخصصان باشد

نماینده اهواز ، باوی ، حمیدیه و كارون در مورد انتخابات مجلس یازدهم گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص مثل بیانات دیگر ایشان باید فصل الخطاب قرار بگیرد.


جواد كاظم نسب، نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و كارون در مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص مثل بیانات دیگر ایشان باید فصل الخطاب قرار بگیرد. مردم ما، سیاسی هستند و در بزنگاه های مختلف وارد صحنه می شوند و موضع گیری می كنند. بیانات اخیر ایشان مهم بود پس هم باید از سوی مقامات مسئول و هم از سوی مردم، مورد توجه قرار بگیرد.
جواد كاظم نسب در مورد لزوم پاكدستی و سلامت كاندیداها و راههای اثبات آن اظهار داشت: فراهم كردن ساختارهایی برای تعیین پاكدستی یا عدم پاكدستی نامزدها ناممكن به نظر می آید، چون كه كمتر از یك ماه تا انتخابات مجلس یازدهم فرصت باقی است. من از ملت ایران می خواهم كه خودشان در مورد صلاحیت اقتصادی نامزدها تحقیق كنند و از آنها بخواهند كه اموالشان را اعلام كنند. البته ناظران انتخاباتی كارهایی در این خصوص انجام داده اند. مردم باید در كنار مسؤلان از صلاحیت و پاكدستی نامزدها اطمینان حاصل كنند.
نماینده مردم اهواز در مجلس با استناد به بیانات رهبری به لزوم همخوانی شعارها با وظایف و اختیارات نماینده ها تصریح كرد و اظهار داشت: این مهم، باید مورد تاكید ناظران و مردم باشد. هم اكنون نامزدهایی وجود دارند كه شعارهای غیرواقعی می دهند. مردم ما خسته هستند و شعارهای غیر واقعی آنها را آرام نمی نماید. اگر حب نظام و رهبری نبود اتفاقات خوبی در كشور ما نمی افتاد. نامزدها باید این نكته را در نظر بگیرند كه چقدر می توانند به شعارها جامه عمل بپوشانند. بعضی نامزدهای فعلی اصلا ساختارهای مجلس را نمی شناسند.
این عضو فراكسیون امید مجلس اضافه كرد: نامزدها نباید شعارهای تو خالی بدهند. شعارهایی مثل اینكه ما همه بی كاران را شاغل می نماییم از روی هیجان بوده و تأثیری در جمع كردن رأی هم ندارد. از سوی دیگر در مواردی شاهد برنامه هایی هستیم كه با وظایف نمایندگی نسبتی ندارد. شعارهایی مثل تكمیل فلان پروژه و بهمان پروژه به ضرر خود نماینده هاست. آنها باید در آینده پاسخگو باشند.
این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به دو محور برنامه محوری و تخصص گرایی كاندیداهای انتخابات در بیانات مقام معظم رهبری اظهار نمود: كسی كه می خواهد وارد مجلس شود باید كار نمایندگی را به خوبی بشناسد. نماینده باید استقلال رأی داشته باشد و حامی مردم باشد. فرصت نمایندگی باید در اختیار متخصصان باشد. باید كسانی به مجلس راه یابند كه در كنار دولت و نظام فعالیت كنند. تجربه و تخصص دو عنصر مهم نمایندگی است.
جواد كاظم نسب عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در انتهای سخنان خود اظهار داشت: به مردم سفارش می كنم كه حتما در انتخابات شركت نمایند. این انتخابات، بسیار مهم می باشد و تكلیف ما را با دشمنان تعیین می كند.


 

1398/11/19
12:51:15
3.3 از 5
10125
تگهای خبر: رپورتاژ , انتخابات , تایید صلاحیت , رد صلاحیت
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
مجتبی:
اره اولش در اختیار متخصصان و بعد برای همیشه در اختیارشان باشد
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴