مجلس ایران دات كام
دهقانی:

ایران همچون عربستان گاو شیرده آمریكا نیست

ایران همچون عربستان گاو شیرده آمریكا نیست

به گزارش مجلس ایران دات كام نماینده مردم میبد در مجلس اظهار نمود: ایران امروز 40 سال پس از انقلاب همچون عربستان گاو شیرده آمریكا نیست، از منافع و مصالح خود دفاع می كند و الهام بخش دیگر كشورها در عرصه روابط بین الملل خصوصاً در مقابله با یك جانبه ‎گرایی آمریكا است.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از ایسنا، كمال دهقانی فیروز آبادی نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: ایران در طول تاریخ هیچگاه متجاوز و سلطه گر نبوده است، اما هر گاه مورد ظلم و تجاوز دشمن قرار گرفته با مقاومت و شجاعت و تدبیر و فرهنگ غنی، متجاوز را در هم كوبیده و آنان را پشیمان كرده است و این مقاومت ریشه در عاشورا دارد و بالاترین قدرت نرم بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران نیز مورد اعتراف دوست و دشمن بوده، همكاران عزیز این واقعیت تلخ را به یاد دارید كه در ابتدای جنگ تحمیلی سیم خاردار را جهت استفاده در خطوط دفاعی جبهه ها از خارج وارد می كردیم چه رسد به تجهیزات پیشرفته جنگی، در مقابل این ضعف و وابستگی به ارث رسیده از رژیم طاغوت نقطه قوت ما تكیه بر مكتب مقاومت و اراده پولادین جوانان بود، همان جوانان رزمنده ای كه پس از جنگ برای قدرت سخت، دفاع بازدارنده را گذاشتند و جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات دفاعی را در كشور تولید كردند.
فیروزآبادی در مجلس بیان كرد: درهم كوبیده شدن پایگاه آمریكایی ها در عین الاسد پس از اقدام تروریستی و جنایتكارانه آمریكا و سرنگون شدن مدرن ترین هواپیمای جاسوسی آمریكا كه حریم هوایی كشور را نقض كرد تنها جلوه ای از قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران بود، ایران امروز ۴۰ سال پس از انقلاب همچون عربستان گاو شیرده آمریكا نیست یا مثل ایران پیش از انقلاب میش رام شده آمریكا نیست.
وی افزود: ایران امروز با رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری و با خودباوری و اعتماد به نفس ملی و به بركت از خود گذشتگی مردم و جوانان غیور خود در اوج اقتدار همچون شیر در مقابل قلدری آمریكا است و از منافع و مصالح خود دفاع می كند و الهام بخش دیگر كشورها در عرصه روابط بین الملل خصوصاً در مقابله با یك جانبه ‎گرایی آمریكا است.
نماینده مردم میبد با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره كرد: بااینكه كوشش های گسترده ای در ضمن سالهای گذشته برای صنعتی كردن و بهره برداری از معادن در استان یزد انجام گرفته، اشتغال و تولید را به همراه داشته و صادرات و ارزآوری محصولات تولیدی برای ما مشهود و قابل تقدیر است، اما این حجم فعالیت صنعتی و معدنی مشكلات و لطمه ‎هایی به وجود آورده است كه به هیچ عنوان نمی توان از آن غافل شد. از مجموع ۵۶۲ معدن بهره برداری شده استان ۶۸ معدن بطور مستقیم و غیر مستقیم فعالیت كشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده و كشاورزان زحمتكش استان در حوزه زراعت و باغداری و دام و طیور و منابع آبی همچون قنوات و چاه های آب را با مشكل مواجه نموده است.

فیروز آبادی اظهار نمود: مطابق بند الف ماده ۴۳ برنامه توسعه ششم در مواردی كه به سبب بهره برداری از معادن و صنایع معدنی، خسارت هایی به اهالی منطقه و بخش كشاورزی آنها برسد، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یك درصد فروش آنها برای جبران خسارت های وارده و كارهای بهداشتی و درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص می یابد.
وی افزود: در بودجه سال جاری كشور یعنی ۹۸ با پیگیری نمایندگان استان های درگیر با لطمه های موضوع این قانون برای نخستین بار رقم ردیف درآمدی از ۸ میلیارد تومان به ۱۵۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا كرد، در طول سال جاری در استان یزد هماهنگی های لازم برای این قانون به عمل آمد، درست هنگامی كه میزان قابل توجهی از این عوارض حصول گردید با كمال تعجب دولت در لایحه بودجه سال آینده مجدد این رقم درآمدی را كم كرد.
او در آخر افزود: امسال آلودگی در شهرستان میبد از تهران هم بیشتر بود و این یك آگهی جدی می باشد، افزایش بیماری های مزمن تنفسی، رشد مبتلاشدن به سرطان كه متاسفانه در این مورد استان یزد رتبه اول كشوری را به خود مختص كرده است و بیماری های قلبی نمی تواند بی ارتباط با كارهای گسترده صنایع و معادن باشد، لطمه های وارده در این عرصه به راحتی قابل ارزیابی نیست.




منبع:

1398/11/08
20:56:57
5.0 از 5
11542
تگهای خبر: پیگیری , تصویب , دولت , رهبری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲