مجلس ایران دات كام
آیت الله جنتی:

رئیس جمهور حرفی نزند كه دشمنان سوء استفاده كنند

رئیس جمهور حرفی نزند كه دشمنان سوء استفاده كنند

به گزارش مجلس ایران دات كام دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: رئیس جمهور نباید اظهاراتی داشته باشد كه خدای نكرده افكار عمومی را نگران كند یا سبب یأس مردم و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.



به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از مهر، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان بامداد امروز (چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸) در جلسه این شورا با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: باید از اعضای شورای نگهبان تشكر كنم كه در این ایام حداكثر وقت خودرا گذاشته اند تا رسیدگی به شكایات و پرونده های داوطلبان با كمال دقت صورت گیرد.
وی در ادامه از همكاری خوب مراجع قانونی چون ناجا، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه با شورای نگهبان در فرآیند بررسی صلاحیت ها تشكر كرد و اضافه كرد: در كنار مستندات و مدارك مراجع قانونی، بررسی های محلی نیز به تأیید صلاحیت افراد گمنام كمك كرد و خیلی از افرادی كه فاقد سابقه بودند، از این طریق احراز صلاحیت شدند.
آیت الله جنتی اشاره كرد: البته اگر در مرحله بررسی صلاحیت ها در هیأت های نظارت استانی و مركزی اشتباهی صورت گرفته باشد یا مستندات جدیدی به دست ما برسد، اعضای شورای نگهبان با دقت به آنها رسیدگی خواهند كرد و چنانچه تغییراتی در نتایج اولیه صورت گیرد جای هیچ گونه نگرانی نیست چونكه شورای نگهبان صرفاً به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می كند.
دبیر شورای نگهبان با گلایه از اظهارات اخیر رئیس جمهور نسبت به بررسی صلاحیت ها و سو استفاده وزیر خارجه آمریكا از آن، متذكر شد: در شرایط فعلی، كشور نیاز به آرامش و امید آفرینی دارد و آقای رئیس جمهور نباید اظهاراتی داشته باشد كه خدای نكرده افكار عمومی را نگران كند یا سبب یأس مردم و مورد سو استفاده دشمنان قرار گیرد. شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی گردد و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می كند.
وی در ادامه خطاب به اعضای شورای نگهبان اشاره كرد: باید در كمال دقت در این مرحله شكایات داوطلبان بررسی شود تا كسانی كه حداقل شرایط قانونی را دارند در جمع داوطلبان قرار گیرند.
آیت الله جنتی اشاره كرد: یكی از اشكالات قانون این است كه شاید فردی صلاحیت های عمومی نمایندگی را قبل از ورود به مجلس داشته باشد و انسان مؤمنی هم باشد و شورای نگهبان او را تائید كند، اما بعد از ورود به مجلس و وقتی دستش به پول و قدرت برسد گرفتار مقام و موقعیت شود كه در این خصوص هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مسئولیت جدی دارد.


منبع:

1398/11/02
23:06:17
5.0 از 5
10868
تگهای خبر: پرونده , رد صلاحیت , شورای نگهبان , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳