مجلس ایران دات كام
معاون اول رییس جمهور تاكید كرد

برخی رد صلاحیت ها با مذاكره و توضیح قابل حل است

برخی رد صلاحیت ها با مذاكره و توضیح قابل حل است

به گزارش مجلس ایران دات كام جلسه دیدار نمایندگان عضو فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی با معاون اول رئیس جمهور شب گذشته برگزار گردید.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این نشست با اشاره به اینكه گاهی منافع ملی كشور قربانی اختلافات سیاسی می شود، اظهار داشت: هر كس در مسئولیتی كه دارد در این مورد سهیم است و در صورت اصل كردن اختلافات سیاسی و جناحی منافع ملی كشور قربانی می شود.
معاون اول رئیس جمهور اضافه كرد: مردم، قوای سه گانه و نهادها و سازمان های مختلف كشور را بعنوان كلیت نظام تلقی می كنند و اگر عملكرد هر بخش نامطلوب باشد، از نظر مردم این ضعف ها و كاستی ها به كلیت نظام تعمیم پیدا می كند.
معاون اول رئیس جمهور به مبحث رد صلاحیت های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اشاره نمود و اظهار داشت: داوطلبانی كه رد صلاحیت شده و احساس می كنند این رد صلاحیت حق آنها نبوده است، باید در فرصت و زمان تعیین شده اعتراضات خویش را به شورای نگهبان مطرح كنند؛ چون كه گاهی با مذاكره و توضیح، برخی ابهامات ایجاد شده، برطرف می شود.
وی با تاكید بر اینكه انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو هر چه باشكوه تر برگزار گردد و مشاركت مردم گسترده تر باشد، اساسا به منافع ملی و انسجام ملی كشور كمك خواهد كرد، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم برای برگزاری هر چه باشكوه تر انتخابات پیش رو تلاش نماییم.
جهانگیری افزود: انتخابات باید حتما رقابتی باشد بگونه ای كه همه مردم احساس كنند كه كاندیدای جریان و تفكر مورد نظر آنها هم در انتخابات حضور دارد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی كشور و محدودیت های بودجه ای اظهار داشت: باید با تلاش مضاعف، كاری نماییم كه وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا كند. البته كشور از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار می باشد و اگر فضای سیاسی حاكم بر جامعه مثبت و امیدوار كننده باشد، با اتكا به این ظرفیت ها می توان اقدامات مناسبی در جهت بهبود شرایط اقتصادی كشور انجام داد.
در این جلسه مصطفی كواكبیان رئیس فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی افزایش مشاركت مردم در انتخابات پیش رو را عاملی برای اقتدار نظام در مقابل توطئه های دشمنان دانست و خواهان تلاش دولت برای برگزاری هر چه با شكوه تر انتخابات پیش رو شد.
وی همینطور با اشاره به تنگنای معیشتی مردم از دولت خواست برنامه ریز جدی و دقیقی برای كمك به اقتصاد خانوارهای جامعه داشته باشد.
در ادامه این جلسه 23 نفر از نمایندگان عضو فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی ضمن تقدیر از دولت برای اداره كشور در شرایط سخت و پیچیده فعلی، به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت اقتصادی كشور و برگزاری هر چه باشكوه تر انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.



1398/10/24
14:21:25
5.0 از 5
10936
تگهای خبر: انتخابات , دولت , رد صلاحیت , شورای نگهبان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴