مجلس ایران دات كام

تصمیم جدید برای نحوه بازگردان ارز حاصل از صادرات محصولات باغی

تصمیم جدید برای نحوه بازگردان ارز حاصل از صادرات محصولات باغی

به گزارش مجلس ایران دات كام ایسنا/همدان عضو كمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد معافیت صادركنندگان محصولات باغی خصوصاً كشمش از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در سال آینده، مورد تصویب قرار گرفت.


محمد كاظمی در گفت و گو با ایسنا، اعلام نمود: در نشست كمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ كه با هدف بررسی تبصره های درآمدی تشكیل شد، ذیل بررسی تبصره ۶ قانون بودجه ۹۹ و با هدف صیانت از حقوق باغداران و تسهیل كارهای صادركنندگان محصولات باغی خصوصاً كشمش، پیشنهاد معافیت صادركنندگان این محصولات از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در سال آینده، مورد تصویب قرار گرفت.
وی اضافه كرد: هدف از پیشنهاد این طرح رفع مشكلات پیش آمده برای باغداران و مسئله كاهش شدید قیمت كشمش و سبزه خریداری شده از باغداران توسط صادركنندگان بود.
وی در كنار این پیشنهاد تاكید كرد: به اقتضای شرایط تحریم، بررسی بودجه باید به نحوی باشد كه مایحتاج مردم تأمین شود تا فشار كمتری به آنها وارد آید و حقوق ‎ها باید به شكلی تنظیم شود كه كارگران و كارمندان، بهره بیشتری ببرند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی مدارس آگاهی داد و اظهار داشت: این اعتبار از محل بخش درآمدی تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور تخصیص یافت. با اختصاص این مبلغ اعتبار لازم برای رسیدگی به وضعیت مدارس خصوصاً در مناطق روستایی تأمین می شود.
وی به افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ اشاره نمود و افزود: متعاقب اقدامات و پیگیری های صورت گرفته توسط نمایندگان، ذیل بررسی تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹، اعتباری افزون بر ۷۵ هزار میلیارد ریال از بودجه شركت های دولت كسر و به بودجه وزارت آموزش و پرورش اضافه گردید.
كاظمی درانتها اشاره كرد: بدین ترتیب اعتبار شایان توجهی به منظور پرداخت معوقات، پاداش اختتام خدمت و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و فرهنگیان تخصیص داده شد كه امیدواریم با این اقدام بخش اعظمی از مشكلات این قشر مرتفع شود.




منبع:

1398/10/12
10:59:03
5.0 از 5
11507
تگهای خبر: پیگیری , تصویب , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳