مجلس ایران دات كام
رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران كشور:

رئیسی، تنها رییس جمهوری که در جلسات شورای عالی مدیریت بحران شرکت کرد

رئیسی، تنها رییس جمهوری که در جلسات شورای عالی مدیریت بحران شرکت کرد

به گزارش مجلس ایران دات کام، رییس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: شهید رئیسی، نخستین رییس جمهوری بود که در جلسات شورای عالی مدیریت بحران شرکت کرد.



اسماعیل نجار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی در حادثه سقوط بالگرد اظهار داشت: شهادت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، خادم الرضا و خادم ملت ایران را خدمت امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت صبور و مقاوم ایران و بازماندگان ایشان تسلیت می گویم. روز گذشته هنگامی که خبر تلخ سقوط بالگرد ایشان را در تلفن همراهم مشاهده کردم، بسیار شوکه شدم. این خبر بسیار ناباورانه بود و همه را در شوکی غم انگیز فرو برد.
دولت رئیسی دولت مردمی بود
رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور افزود: آیت الله رئیسی از همان ابتدای تنفیذ ریاست جمهوری، دولتی مردمی تشکیل داد و همیشه در کنار مردم بود و در همان مسیری که انتخاب نموده بود؛ جانش را هم تقدیم کرد.
وی با اشاره به نقش رییس جمهور شهید در حوادث و بحران ها افزود: من بارها شاهد بودم که هر وقت در سراسر کشور بحرانی مانند سیل یا زلزله رخ می داد؛ ایشان خودشان جزو نخستین نفراتی بودند که برای خدمت رسانی و مدیریت شرایط سر صحنه حضور پیدا می کردند. همین حضور ایشان در صحنه حوادث موجب می شد که درد حادثه دیدگان تسکین یابد و بدانند که دغدغه مردم دغدغه رییس جمهور است.
نجار اضافه کرد: من به خاطر دارم ایشان برای انجام امور خاصی به روسیه سفر کرده بودند که در جنوب کرمان سیل آمد. ایشان بالافاصله بعد از بازگشت به کشور، در همان فرودگاه باردیگر به سمت کرمان حرکت کردند و خودرا در کنار مردم رساندند.
قاطعیت و شجاعت شهید رییسی مثال زدنی بود
نجار اظهار داشت: نمی شود از این شهید یاد کرد اما از شجاعت و قاطعیت ایشان در اداره کشور سخن نگفت. البته ایشان در هر سمت دیگری نیز که خدمت کردند همین خاصیت ها را داشتند. من به خاطر دارم زمانی که در سال 68 در استانداری کردستان بودم، ایشان به عنوان بازرس ویژه به کردستان آمدند و با قاطعیت خاص خود مشکلات را پیگیری و بررسی کردند. این شهید بزرگوار هر کاری را با حکمت، دانایی و مصلحت پیش می بردند. تلاش و همت والای او، پیشرفت همراه با عزت و اقتدار ملت ایران بود.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شهید رئیسی همانند جدش امام حسین(ع) زیر با ظلم نرفت و حق را طلب کرد.

نجار با اشاره به این که شهید رئیسی بسیار در مقابل مردم خاضع بود؛ اظهار داشت: فروتنی و تواضع ایشان در مقابل زیردستان خود و مردم عادی مثال زدنی بود.
شهید رئیسی نخستین رییس جمهوری بود که جلسات شورای عالی مدیریت بحران را تشکیل داد
نجار اظهار داشت: رییس جمهور، رییس شورای عالی مدیریت بحران است. همین طور حکم رییس سازمان مدیریت بحران کشور، بعد از تائید هئیت دولت، توسط رییس جمهور ابلاغ می شود. من تنها چند ماه بعد از انتخاب ایشان به عنوان رییس جمهور، در سمت ریاست سازمان مدیریت بحران کشور بودم اما در همین چندماه نیز شاهد بودم که آیت الله رئیسی به عنوان نخستین رییس جمهور، جلسات این شورای مهم را تشکیل دادند و در آن حضور پیدا کردند. برای اینکه اهمیت این شورا را درک کرده بودند در حالی که سایر روسای جمهور اصلا در جلسات این شورا شرکت نمی کردند.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ایشان امور پیشیگرانه در بحران ها را بسیار مدنظر داشتند و در این جهت اقدامات، مصوبات و پیگیری های جدی نیز انجام دادند. ایشان در پیش گیری از بحران ها و سپس کاهش میزان خسارات از هیچ کوششی دریغ نکردند.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور افزود: امیدوار هستم با راهکارهایی که در قانون برای ادامه مدیریت کشور سنجیده شده است؛ مشکلی به وجود نیاید. همه ما باید در این جهت تمکین نماییم و تلاش نماییم نگاه خدمتی که رییس جمهور شهیدمان داشتند را ادامه دهیم.





منبع:

1403/03/01
09:18:47
0.0 از 5
435
تگهای خبر: ابلاغ , پیگیری , حكم , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴