مجلس ایران دات كام
شهریاری:

باید مشوق های بیشتری برای فرزندآوری در نظر گرفته شود

باید مشوق های بیشتری برای فرزندآوری در نظر گرفته شود

به گزارش مجلس ایران دات کام، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: اهرم اساسی در امتداد جوانی جمعیت، مساله مهم فرهنگ سازی برای فرزندآوری است و باید مشوق های بیشتری برای فرزندآوری در نظر گرفته شود.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، حسینعلی شهریاری در نشست فراکسیون جمعیت و پشتیبانی از خانواده به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز تصویب قانون جوانی جمعیت و پشتیبانی از خانواده، اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت در دولت های قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، اما در آن زمان رهبر انقلاب فرمودند که این قانون باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد بنا بر این به مجلس ارجاع شد.
وی متذکر شد: در مجالس قبلی نیز روی این قانون کار شد اما زمانی که به تصویب می رسید برآورد می شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد و دولت زیر بار آن نمی رفت. در نهایت در مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی بود، این قانون را پیگیری کردیم و توانستیم به عاقبت برسانیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از وزارتخانه هایی که در اجرای این قانون پیش رو بود، وزارت بهداشت و درمان بود که دستورالعمل ها و بخشنامه های آنرا فراهم نمود و زمینه اجرای این قانون را محقق کرد، اما باید بگویم که هنوز در آغاز راه هستیم و احکام زیادی باقی مانده و باید اجرائی و عملیاتی شود.
شهریاری اظهار داشت: اهرم اساسی در امتداد جوانی جمعیت، مساله مهم فرهنگ سازی برای فرزندآوری است که ما هنوز نتوانستیم کار جدی در این زمینه انجام دهیم. در عرصه درمان ناباروری گفته می شود که ۹۰ درصد هزینه ها در بخش دولتی و با پوشش بیمه سلامت به انجام می رسد، اما واقعیت این بوده که بخش دولتی توان این که تمام این افراد را تحت پوشش قرار دهد، ندارد و هزینه درمان این افراد در بخش خصوصی نیز بسیار بالا است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: از طرف دیگر حفظ سلامت مادران حامله نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما به سبب مسائل معیشتی، سلامت مادران در دوران حاملگی بعضاً مورد غفلت قرار می گیرد. باید مشوق های بیشتری برای فرزندآوری در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: در عرصه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اقدامات خوبی انجام شده است، اما همچنان در آغاز راه هستیم. پیش گیری از سقط نوزادان مساله حائز اهمیتی است که در این زمینه سعی شده است، اما همچنان آمار سقط های زیرزمینی بالا است و باید کار جدی تری در این زمینه صورت گیرد. با وجود این که هزینه زایمان طبیعی رایگان در نظر گرفته شده است، متأسفانه همچنان آمار سزارین در کشور بالا است.



منبع:

1403/02/31
12:17:16
0.0 از 5
569
تگهای خبر: پیگیری , تصویب , دولت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳