مجلس ایران دات كام
بسته خبری شامگاه ۲۲ اردیبهشت مجلس ایران دات كام

وداع 166 نماینده با بهارستان

وداع 166 نماینده با بهارستان

مجلس ایران دات کام: افزایش ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور، هشدار اورژانس نسبت به افزایش آمار غرق شدگی در کشور، ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال، بازماندن 166 نماینده مجلس یازدهم از حضور در مجلس بعدی، اغاز مرمت آرامگاه کوروش و هشدار فرانسه به اروپا با اهمیت ترین اخبار شامگاهی ایسنا بود.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، شامگاه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخبار مختلفی در عرصه های سیاسی، جهان، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی پرداختند که در ادامه با اهمیت ترین این اخبار را مرور می کنیم:
پیاده شدن ۱۶۶ نماینده از قطار بهارستان
سیاسی:
بر طبق نتایج اعلامی وزارت کشور در مرحله اول و دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۶۶ نماینده مجلس یازدهم نتوانستند راهی مجلس دوازدهم شوند.



حمله مقاوت عراق به پایگاه رامون
بین الملل:
مقاومت اسلامی عراق امشب در اطلاعیه ای کوتاه اعلام نمود که شنبه پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «رامون» را با موشک کروز پیشرفته «ارقب» هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق طی روزها اخیر در پشتیبانی از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندرهای نفتی حیفا و عسقلان در فلسطین اشغالی را با همین موشک هدف قرار داده است.
حزب الله لبنان هم در اطلاعیه ای از هدف قرار دادن پایگاه صهیونیستی «بیت هلل» با بهره گیری از دو پهپاد تهاجمی و انتحاری آگاهی داد.



هشدار فرانسه به اروپا درباب پیشروی روسیه
ماکرون در پیامی ویدیویی اظهار داشت که اگر روس ها در مقطعی زیاده روی کنند، تمام ما اروپایی ها باید آماده متوقف کردن آنها باشیم.
در ایام اخیر نیروهای مسلح روسیه در جبهه شمال و منطقه خارکیف که نزدیک به ۲ سال قبل از آنجا عقب نشینی بودند، پیشروی کردند

فاز اول پالایشگاه مهر خلیج فارس چه زمانی به بهره برداری می رسد؟
اقتصادی:
سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: با توان و سرمایه گذاری قرارگاه پالایشگاه مهر خلیج فارس با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال ساخت است و اگر دولت و وزارت نفت کمک کنند، فاز اول این پالایشگاه تا پایان امسال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
افزایش ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور
غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار داشت: ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور با بهره برداری ۶ ایستگاه تقویت فشار و حدود هزار کیلومتر خطوط جدید در سال ۱۴۰۲، به روزانه ۹۵۰ رسید؛ ۹ بهمن هم با انتقال ۸۵۵ میلیون مترمکعب بیشترین حجم انتقال گاز پارینه ثبت گردید.



برخی از کالاها از سیاست قیمت گذاری دستوری خارج می شوند
سعید شوال پور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه آگاهی داد که تعدادی از کالاها از سیاست قیمت گذاری دستوری خارج می شوند.
او اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه بندی گنجانده شده که کالاهایی که نیاز به قیمت گذاری و اثرات اجتماعی چندانی ندارد به تدریج از شرایط قیمت گذاری دستوری بیرون رود و این بخش به احتمال زیاد امسال اجرا می گردد.

هشدار اورژانس نسبت به افزایش آمار غرق شدگی در کشور
اجتماعی:
از شروع سال تا حالا ۲۰۳ نفر گرفتار حوادث غرق شدگی شده اند.
جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار حوادث مربوط غرق شدگی و مرگ و میر ناشی از آن اظهارکرد: آمار ماموریت های سازمان اورژانس در سراسر کشور از آن حکایت می کند که از شروع سال تا حالا ۲۰۳ نفر گرفتار حوادث غرق شدگی شده اند که این آمار در مقایسه با زمان مشابه سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است.



برگزاری هفته ۲۷ لیگ برتر با برتری قرمزهای پایتخت
ورزشی:
در با اهمیت ترین دیدارهای هفته ۲۷ لیگ برتر، پرسپولیس با دو گل هوادار را شکست داد و بطور موقت به بالای جدول رفت.



در دیگر دیدارها شمس آذر قزوین و تراکتور توانستند ملوان و گل گهر را شکست دهند. سپاهان و مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان و آلومنیوم اراک هم به تساوی رسیدند.
قهرمانی مقتدرانه الهلال در عربستان
الهلال در هفته سی و یکم رقابت های لیگ عربستان با نتیجه ۴ بر یک الحزم را شکست داد تا مقتدرانه قهرمانی خودرا قطعی کند.
الهلال با این پیروزی ۸۹ امتیازی شد تا با اختلاف ۱۲ امیتازی نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده خود به صدرنشینی اش ادامه دهد این در شرایطی است که تا پایان لیگ تنها ۳ بازی دیگر باقی مانده است.

نمایشگاه کتاب چقدر فروش داشته است؟
فرهنگی:
علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در اعلام گزارش فروش نمایشگاه کتاب اظهار داشت: مردم در بخش حضوری مجموعا ۱۰۴ میلیارد تومان کتاب خریدند. در بخش مجازی نمایشگاه نیز ۳۸ میلیارد تومان کتاب به فروش رسید. تا آخر روز سوم نمایشگاه، در بخش مجازی ۲۵۰ هزار نسخه به فروش رسید که در قالب ۱۵۰ هزار بسته ساماندهی شده است.
آغاز مرمت آرامگاه کوروش
محمد نصیری حقیقت مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از شروع مرمت آرامگاه کوروش آگاهی داد.
او اظهار داشت: در این پروژه بعد از لطمه شناسی، مقرر است پاکسازی، استواری بخشی و مرمت جداره بیرونی آرامگاه صورت گیرد.





منبع:

1403/02/23
09:19:50
0.0 از 5
462
تگهای خبر: اقتصاد , انتخابات , بودجه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳