مجلس ایران دات كام
رئیس جمهور كنیا در نشست خبری:

به زودی خط تولید خودرو ایرانی در کنیا افتتاح می گردد

به زودی خط تولید خودرو ایرانی در کنیا افتتاح می گردد

به گزارش مجلس ایران دات کام، رییس جمهور کنیا اظهار داشت: ایران یک کارخانه مونتاژ خودروسازی در کنیا افتتاح می کند و خودرو های بومی ایرانی در کشور ما تولید می شود.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، «ویلیام سامویی روتو» رییس جمهور کنیا در نشست خبری رؤسای جمهور ایران و کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری، اظهار داشت: امضای ۵ سند همکاری و تفاهم میان ایران و کنیا در عرصه های مختلف که همچون ارتباطات، توسعه سرمایه گذاری، شیلات و غیره می تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.
وی اضافه کرد: اطلاعات بسیار خوبی در اختیار من قرار گرفته است، در خصوص این که در بخش مکانیک و خودروسازی مقرر است ایران یک کارخانه مونتاژ خودروسازی در کنیا افتتاح کند و خودرو های بومی ایرانی در کشور ما تولید شود.
رئیس جمهور کنیا در این جلسه خبری خطاب به رئیسی رییس جمهور کشورمان گفت: این دیدار فرصت بسیار خوبی است تا مجدداً دوستی میان ملت های ایران و کنیا را تجدید نماییم.
گفتنی است، حجت الاسلام سید ابراهیم رییس جمهور در نخستین مقصد از سفر منطقه ای به آفریقا وارد فرودگاه بین المللی نایروبی پایتخت کنیا شد و از طرف «آلفرد موتوآ» وزیر خارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
سفر رییس جمهور در امتداد ارتقای دیپلماسی اقتصادی، تقویت روابط سیاسی با کشورهای دوست و همسو و تنوع بخشی به مقاصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران، به دعوت رسمی رییس جمهور کنیا انجام شده است.



منبع:

1402/04/22
14:25:43
0.0 از 5
3206
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳