مجلس ایران دات كام
پیرهادی خبر داد؛

کمیسیون شوراها تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران را تصویب کرد

کمیسیون شوراها تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران را تصویب کرد

به گزارش مجلس ایران دات کام، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از تصویب مجدد مصوبه تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، محسن پیرهادی عضو کمیسیون شوراها در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «تناسبی» مجدداً در کمیسیون طرح و تصویب گردید.
‏وی در ادامه این مطلب آورده است: مدل تناسبی انتخابات، مدت هاست در محافل علمی و کارشناسی چکش می خورد. برای عدالت انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم، نیازمند همراهی هیئت عالی نظارت مجمع هستیم.
به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، روز گذشته هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام پس از بررسی اصلاحیه و تغییرات مجلس در مورد طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاست های کلی اعلام نمود که «در مورد ماده ۹۶ الحاقی در رابطه با «تناسبی شدن انتخابات در تهران» اعضا هیئت عالی نظارت با وجود تغییرات اعمال شده توسط مجلس، در این ماده، مغایرت های این ماده با سیاست های کلی و ابهام موجود آنرا رفع نشده قلمداد کردند و به باقی ماندن مغایرت ها و ابهام در تناسبی شدن انتخابات در تهران با بعضی از سیاست های کلی انتخابات و سیاست های کلی قانونگذاری رای دادند.


منبع:

1402/04/06
11:33:04
0.0 از 5
3115
تگهای خبر: انتخابات , تصویب , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴