مجلس ایران دات كام
قالیباف در دیدار اسماعیل هنیه:

عزت در سایه مقاومت شکل می گیرد

عزت در سایه مقاومت شکل می گیرد

به گزارش مجلس ایران دات کام، رئیس مجلس در دیدار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، اظهار داشت: تاریخ فلسطین نشان داده هر کس مجاهدت، ایستادگی و مبارزه کرده است، امروز با عزت و افتخار پیروز است.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و هیأت همراه امروز (پنجشنبه، یکم تیر ماه) با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
قالیباف در شروع این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیأت همراه، اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی رفت و آمدهای زیادی داریم اما این ملاقات کاملا متفاوت می باشد.
رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان با اشاره به اینکه مقاومت تنها راه پیروزی است، به مبارزات مردمی گروههای فلسطینی در بیشتر از ۷ دهه اشاره و تاکید کرد: گروههای فلسطینی در راه مبارزه مردمی، با روحیه مقاومت و شهادت پیش رفتند و دراین میان، حماس قوی ترین مجموعه مستقر شناخته شده است و بنابراین دشمنان ناگزیرند که دیگران را واسطه مذاکره کنند که این مورد به علت روحیه مقاومت و مجاهدت حماس است.
قالیباف با اشاره به اینکه عزت در سایه مقاومت شکل می گیرد، افزود: تاریخ فلسطین نشان داده است هر جا روحیه وادادگی، مسیر مذاکره و تسلیم در مقابل رژیم صهیونیستی و خوی استکباری آمریکا بوده، این مسیر محکوم به شکست شده است و هرکس مجاهدت، ایستادگی و مبارزه کرده است امروز با عزت و افتخار پیروز است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما، این پیروزی ها را مدیون امام خمینی (ره) هستیم، اظهار داشت: همه امت اسلامی مدیون امام خمینی (ره) هستند که این روحیه تحول، انقلاب و مبارزه با استکبار را به ما آموخت.
قالیباف افزود: امام (ره) همواره تاکید می کرد که وحدت امت اسلامی مهم ترین رمز پیروزی است و ما هم امروز بعنوان فرزندان امام (ره) و همینطور سربازان مقام معظم رهبری همین سیاست را دنبال می نماییم.
وی ضمن ابراز خرسندی از تلاشهای مؤثری که در سالهای اخیر در کرانه باختری اتفاق افتاده است اظهار داشت: این تلاش ها رژیم صهیونیستی را منفعل کرده است و این راه باید ادامه پیدا کند چون که برکات زیادی خواهد داشت.
قالیباف با اشاره به اینکه وحدت در جبهه مقاومت مهم ترین عنصر در میان گروههای فلسطین است، بیان نمود: هدف اصلی این گروه ها نابودی اسرائیل است و همه باید به سمت این هدف حرکت کنند و به حاشیه ها نپردازند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم در این نشست تاکید کرد: ما حامل سلام همکارانمان همچون رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین و نایب رییس این مجلس به شما هستیم.
اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا زورگو هستند، افزود: تنها راه، مقابله با آنها است. همان گونه که شهید سلیمانی مهم ترین رسالتش تقویت جبهه مقاومت بود.
هنیه در ادامه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی رکنی از ارکان انقلاب اسلامی و همیشه در رأس مجلس شورای اسلامی، مردان بزرگی از دل همین امت اسلامی قرار داشتند که به مساله فلسطین معتقد بودند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اشاره به دومین حضور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: شما از مکتب مقاومت و پشتیبانی از فلسطین هستید. بنده در شما همان روحیه حاج قاسم سلیمانی را می بینم و شما در واقع همرزم تمام عمر حاج قاسم و حاج قاسم همرزم ما در طول مبارزات فلسطین بود.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اشاره به تحولات فلسطین، اظهار داشت: این چالش ها و مبارزات و نبردهای صورت گرفته انسجام ما را تقویت خواهد نمود با این وجود برخلاف همه شرایط سختی که در کرانه باختری با آن مواجه هستیم برادران ما در میدان نبرد حضور دارند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: جریان مقاومت امروز در بهترین شرایط خود قرار دارد و همینطور باید بگویم غزه و کرانه باختری هیچگاه این چنین آماده نبوده است.









منبع:

1402/04/02
19:20:31
0.0 از 5
3159
تگهای خبر: رهبری , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵