مجلس ایران دات كام

بررسی دلایل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان مهم ترین خبر مجلس در هفته گذشته

بررسی دلایل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان مهم ترین خبر مجلس در هفته گذشته

به گزارش مجلس ایران دات کام، مهم ترین خبر هفته گذشته مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسات کاری به بررسی دلایل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و عدم اجرای رتبه بندی آنها در اسفندماه سال ۱۴۰۱ اختصاص داشت.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، مهم ترین خبرهای نخستین هفته کاری مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲را در این گزارش مرور می کنیم:
مهم ترین خبر در شروع سال کاری جدید مجلس به مبحث عدم اجرای رتبه بندی معلمان و پرداخت نشدن معوقات آنها اختصاص داشت. بعد از انتقادها به این مورد در انتها اسفندماه ۱۴۰۱، با شروع جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ بررسی مبحث عدم اجرای رتبه بندی معلمان و پرداخت نشدن معوقات آنها در دستورکار اولین نشست مجلس و کمیسیون های تخصصی آن قرار گرفت و بعد از بحث و بررسی پیرامون این مورد و همینطور استعفای یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گزارشی سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و ستاد وزارت آموزش و پرورش را بعنوان مقصران تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان اعلام نمود.


همینطور در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان محمد وحیدی عضو هیات رئیسه این کمیسیون اظهار داشت که افرادی که عملکردشان زیر سوال است خودشان استعفا دهند.
نماینده مردم بجنورد همینطور مطرح کرد: شنیده شده آقای میرکاظمی استعفا داده اند؛ این حرکت خوبی در حکمرانی است که افرادی که عملکردشان زیر سوال است خودشان می پذیرند و استعفا می دهند.
بعد از آنکه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به دنبال انتقادها و مشکلات به وجود آمده برای معلمان از سمت خود استعفا کرد، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توئیتر به استعفای وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان دادند.
همینطور علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد دلایل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان اظهار داشت که رسالت ما در رتبه بندی، افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلم است اما در بعضی مناطق با رتبه بندی های غیرمنطقی شأن معلمان را تنزل داده اید.
رحیم ممبینی معاون سازمان برنامه و بودجه هم در جریان بررسی دلایل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان اظهار داشت که وظیفه سازمان برنامه و بودجه ایجاد انضباط مالی است و با اشاره به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان تصریح کرد که بر مبنای قانون بودجه ۱۴۰۱ رتبه بندی معلمان باید تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان اجرایی شده و هر گونه پرداخت مازاد از این مبلغ به منزله تصرف در بیت المال بوده و نوعی جرم است.


شیوا قاسمی پور عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هم در جریان بررسی گزارش کمیسیون متبوعش در مورد دلایل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان اظهار داشت: آیا انصاف است وزیر آموزش و پرورش را فدا کنید و به او بگویید چند رتبه از فرهنگیان بکاهد تا بودجه را پیش از پایان سال ۱۴۰۱ پرداخت کنید؟ آفرین بر نوری وزیر سابق که زیر بار نرفت.
نامه «توانگر» به رئیس ستاد امر به معروف در ارتباط با این که در برخورد با حجاب و این که نباید سراغ روش های شکست خورده رفت هم یکی دیگر از خبرهای مهم نخستین هفته کاری مجلس در سال ۱۴۰۲ بود.
این عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه «دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست» اظهار داشت: به نظر می آید با عنایت به شرایط معیشتی مردم، یکی از مهم ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر حوزه معیشت و اقتصاد باشد.


علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هم با تشریح جزئیات جدیدی از طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اظهار داشت که جزئیات این طرح در دستور کار صحن علنی و در اولویت رسیدگی در بین طرح های دو فوریتی مصوب مجلس قرار دارد.
در ادامه خبرهای مهم هفته گذشته، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون و موافقت اعضای کمیسیون با ممنوعیت ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند اطلاع داد.
یعقوب رضا زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم اظهار داشت که پس از دیدار اخیر شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با رئیس دولت امارات قرار شد که بزودی رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند.



1402/01/18
19:26:34
0.0 از 5
3278
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , انتخابات , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱