مجلس ایران دات كام
با اشاره به بیانات رهبری

قادری: وظیفه مسئولان حل مشکلات و نه انتقاد است

قادری: وظیفه مسئولان حل مشکلات و نه انتقاد است

به گزارش مجلس ایران دات کام، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که وظیفه مسئولان حل مشکلات است نه این که فقط انتقاد گند، اظهار داشت: مردم زمانی احساس ناامیدی می کنند که سرعت تغییر و تحولات مناسب نمی باشد و اگر هم تغییری رخ می دهد موجب بدتر شدن اوضاع می شود.


جعفر قادری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) اظهار داشت: باید در زمینه های مختلف سازوکاری پیش بینی نمود که مردم به صورتی مطالبه و خواسته هایشان را منعکس کنند؛ وقتی راه بیان مطالبات مردم بسته شده و به آن بی توجهی شود، جریانات معاند و مساله دار خارجی خودشان را پشت مطالبات مردم مخفی می کنند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ی حل مشکلات مردم اظهار داشت: بحث رهبری این بود که ما بدنبال تغییر هستیم منتها تغییر به مفهوم افزایش راندمان و کارایی در نظام اقتصادی کشور که بوسیله آن مشکلات و معضلات حل شود در کنار این باید شرایطی را فراهم نمود که مردم خواسته ها ومطالباتشان را مطرح کنند؛ مردم ما همان هایی هستند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا می کنند و بدون توجه به مسائل خطی و جناحی در انتخابات مشارکت دارند.
نماینده شیراز در مجلس همین طور به بخش دیگری از رهنمودهای رهبری درباره ی شناخت نقاط قوت جامعه و داشتن توقع از جوانان اظهار داشت: با توجه به این که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و این انقلاب به عنوان مدلی در دنیا مطرح است، باید جوانان و متفکران و افراد دارای قدرت تحلیل، ایرادات و اشکالات نظام فعلی انتخابات را بیان کرده و تضادها در عملکردها و شعارها را شناسایی کنند.
وی توضیح داد: ما به مشارکت مردم در موضوعات سیاسی اعتقاد داریم اما در بحث نظامات انتخاباتی ایراد و اشکالاتی وجود دارد و رقابت ها جدی نیست پس شاید نیاز به حرکت به سمت نظام پارلمانی بوده تا نظام انتخاباتی فعلی از مدل اکثریتی خارج شده و این مدل فقط برای حوزه های انتخابیه با تک کرسی باقی بماند. باید به سمت نظام تناسبی انتخابات رفت تا بتوان از تنوع سلیقه ها و دیدگاه ها استفاده کرد؛ نیروهای جوان اهل تدبیر و تفکر مدلها و راه حل ها و ایرادهای این مدل را شناسایی کرده و آنرا بیان کنند.
این نماینده مجلس درباره ی عواملی که موجب ناامیدی مردم می شود، اظهار داشت: نظام باید در دادن مجوزهای کسب وکار و پاسخ گویی به انتظارات مردم در زمینه های سیاسی فرهنگی و اجتماعی منعطف باشد نه این که مسئولان بجای حل مشکلات در مقام منتقد ظاهر شوند؛ وظیفه مسئولان در هر سه قوه حل مشکلات است نه این که فقط انتقاد کنند.
قادری در آخر اظهار داشت: مردم زمانی احساس ناامیدی می کنند که سرعت تغییر و تحولات مناسب نمی باشد و اگر هم تغییری رخ می دهد موجب بدتر شدن اوضاع می شود؛ ناامیدی مردم برای زمانی است که امیدی به آینده نداشته و چشم انداز روشنی نبینند.




منبع:

1402/01/03
22:05:23
0.0 از 5
3286
تگهای خبر: اقتصاد , انتخابات , بودجه , رهبری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲