مجلس ایران دات كام

حداقل حقوق سربازان در سال آینده 4 میلیون و 800 هزار تومان

حداقل حقوق سربازان در سال آینده 4 میلیون و 800 هزار تومان

مجلس ایران دات کام: نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از مصوبه این کمیسیون برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده آگاهی داد و اظهار داشت که حداقل حقوق ماهیانه سربازان مجرد در سال آینده 4 میلیون و 800 هزار تومان و سربازان متاهل 7 میلیون و 200 هزار تومان می شود؛ پس در سال 1402 هیچ سربازی کم تر از 4 میلیون و 800هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.


محسن دهنوی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: باید باتوجه به لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری حقوق سربازان نیز افزایش پیدا کند؛ همین طور از آنجا که طبق قانون باید سرباز حداقل ۶۰ درصد حقوق یک پایور را دریافت کند، حقوق سربازان نیز باید زیاد شود.
این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مجلس پیگیر موضوع افزایش حقوق سربازان است، اظهار داشت: اگر به سبب افزایش هزینه های زندگی حقوق کارمندان و کارگران را افزایش دادیم، سربازان نیز قسمتی از همین مردم هستند و هزینه های آنها نیز بالا رفته است؛ بدین سبب باید حقوق آنها نیز افزایش یابد. تهیه بخشنامه های اجرائی مربوطه برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است.
دهنوی اضافه کرد: طبق مصوبه ما در کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان مجرد در سال آتی به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید. حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد؛ پس در سال ۱۴۰۲ هیچ سربازی کم تر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت و برمبنای منطقه عملیاتی، درجه و تعداد فرزندان، بالاتر نیز خواهد رفت. به عنوان نماینده مردم و برمبنای قولی که قبلا به شما جوانان داده بودم، تا حد توان پای حقوق سربازان می ایستم.




منبع:

1401/11/27
12:54:52
0.0 از 5
3495
تگهای خبر: بودجه , دولت , قانون , لایحه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲