مجلس ایران دات كام

اختتام بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور در دولت

اختتام بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور در دولت

مجلس ایران دات كام: هیئت وزیران در جلسه امروز بامداد خود، كار بررسی لایحه بودجه سال 1399 كل كشور را به انتها رساند.


به گزارش مجلس ایران دات كام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این نشست كه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، كلیه تبصره های باقی مانده از لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور بعد از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید تا جهت رسیدگی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانكی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكونی شهرستان مسجد سلیمان
هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه كشور در خصوص اختصاص اعتبار و تسهیلات بانكی برای مرحله اول نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكونی شهری واقع در بافت در معرض خطر شهرستان مسجد سلیمان در استان خوزستان موافقت نمود.
بر این اساس، برای راه اندازی یك هزار واحد مسكونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال كمك بلاعوض اختصاص یافت.
دولت همین طور جهت تأمین هزینه اسكان موقت برای یك هزار واحد مسكونی به ازای هر واحد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال كمك بلاعوض و جهت تأمین هزینه های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری نیز ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داد.
افزون بر این، اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تملك دارایی های سرمایه ای نیز به منظور تأمین و آماده سازی زمین جهت جابجایی واحدهای در معرض خطر شهری، تأسیسات زیربنایی، آزادسازی معابر و راه اندازی زیرساخت به تصویب رسید.
هیئت وزیران در ادامه مصوب كرد، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانكی با كارمزد ۵ درصد در مناطق شهری برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكونی یاد شده با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص پیدا كند.

آیین نامه تشكیلات مركز اطلاعات مالی اصلاح شد
با تصویب دولت، بخشنامه تشكیلات مركز اطلاعات مالی اصلاح گردید.
براساس اصلاح بخشنامه فوق، توقیف و جلوگیری از نقل و انتقال وجوه یا اموال مشكوك به پولشویی و تأمین مالی تروریسم و یا انجام هرگونه تحقیقات منوط به ستاندن مجوز از مراجع قضائی ذی صلاح است؛ مگر در موارد فوری كه به مقام قضایی دسترسی نباشد كه در این صورت مركز اطلاعات مالی می تواند دستور توقیف و جلوگیری از انتقال وجوه و اموال مشكوك را حداكثر تا ۲۴ ساعت صادر و بلافاصله بعد از حصول دسترسی، مراتب را به مقام قضایی گزارش و مطابق دستور وی عمل كند و چنانچه پس از ۲۴ ساعت مجوز مراجع قضایی صادر نشود، رفع توقیف می شود.

صدور مجوز برگزاری پنجمین گردهمایی بین المللی گروه آسیا – اقیانوسیه در سال ۱۳۹۸
هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت نیرو در خصوص «مجوز برگزاری پنجمین گردهمایی بین المللی گروه آسیا - اقیانوسیه با سوژه اصلی توسعه پایدار؛ راهكارهای شناخت، ارزیابی و اجرای سیاست ها در صنعت آب توسط وزارت نیرو و با مشاركت شركت های تابعه در سال ۱۳۹۸» موافقت نمود.
افزایش تنش های آبی در منطقه آسیای جنوبی غربی و ضرورت پیش گیری از تبعات امنیتی و یا حداقل پیش آگاهی از این تبعات و شناسایی بازیگران آن برای مدیریت كلان كشور و نیز ایفای نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در گردهمایی مذكور از حیث سیاست های آبی كشور، همچون دلیلهای صدور مجوز برگزاری گردهمایی یاد شده است.

اعلام نظر دولت درباب برخی از طرح های نمایندگان مجلس
دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درباب برخی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خودرا برای پیگیری این طرح ها تعیین كرد.




منبع:

1398/09/13
23:52:12
5.0 از 5
10901
تگهای خبر: پیگیری , تصویب , خدمات , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱