مجلس ایران دات كام
خضریان عنوان كرد:

کدام فرهنگ غیر از فرهنگ بسیج می توانست داعش را شکست دهد

کدام فرهنگ غیر از فرهنگ بسیج می توانست داعش را شکست دهد

به گزارش مجلس ایران دات کام، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه امروز با اهمیت ترین کار بسیجی زنده نگه داشتن فرهنگ بسیج است اظهار داشت: عده ای تصور می کنند انقلابی گری یعنی ترک اخلاق و عقل، اما اینطور نیست.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، علی خضریان در همایش «پیشگامان رهایی» و در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های سمنان همزمان با سالگرد پیام دوم آذر حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج دانشجو و طلبه و درباب حساسیت ها و وظایف جریان دانشجویی اظهار داشت: بااینکه متن این پیام بسیار مختصر است اما گویا امام شرایط امروز را می دیدند و چیزی فراتر از آنچه در دهه ۶۰ مطرح بود را در نظر می گرفتند و نگاهی آینده نگرانه داشتند.

وی افزود: اولین نکته که از متن پیام امام راحل می توان برای امروز استخراج کرد، این است که به ساختار ایمانی و توحیدی یک کار تشکیلاتی دقت نماییم. مسئله عشق و خلوص در تشکیلات بسیج دانشجویی یک مسئله مهم می باشد. امام عظیم الشأن ما تعابیری ویژه ای درباب بسیجیان به کار بردند که درباب هیچ فرد یا گروهی استفاده نکردند و باید این را نیز عرض کنم که امام اهل چاپلوسی و تملق نبود و تحت تأثیر جوگیری چاپلوسی مردم را نمی کرد.

خضریان اضافه کرد: برای امام مسئله مردم و همراهی مردم با انقلاب اهمیت داشت اما اینگونه نبود که برای خوشامد مردم تصمیمی بگیرد. امام استاد و الگوی اخلاص بود و برای خدا عمل می کرد؛ اما همین امام که با اهمیت ترین جنبه شخصیتی او اخلاص بود در جایی بیان می کند که از خدا می خواهد او را با بسیجی ها محشور کند. نگاه امام به بسیج اینطور بود و در دعای خود همزیستی با بسیجیان را می خواست و این نشان میدهد که مسئله بسیج، مسئله مهمی برای امام بود.

وی با اعلان اینکه امام معتقد بود تشکیلات بسیج از الطاف خداوند است اظهار داشت: بسیج لطف جلی بود یعنی از الطاف خفی نبود، از الطاف آشکار هم نبود، بلکه شاهکار خدا بود و باید اخلاص را در این مجموعه حفظ کرد. مگر ما می توانستیم این عشق و اخلاص را جز با تشکیل بسیج در انقلاب اسلامی داشته باشیم؟ آیا پیش از انقلاب کسی باور می کرد در جامعه ما اینچنین عشق به شهادت موج بزند؟ امام بسیج را یکی از معجزات الهی می دانست و برمبنای همان هم تشکیلات بسیج دانشجویی را لطف خدا می دید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اشاره کرد: شاید برخی ها خاصیت های بسیج را تنها در دوران دفاع مقدس دنبال کنند اما وقایع اخیر نشان داد آنجا که حرف از فداکاری و اخلاص و گمنامی بود ما شاهد حضور اعضای بسیجی و حتی تعدادی از شهدای ما از بسیج دانشجویی بودند و اینها نشان دهنده آنست که این اخلاص و عشق همچنان در این تشکل موج می زند.

خضریان اضافه کرد: امام معتقد بود مگر ما می توانیم چنین کاری را انجام دهیم، خدا این کار را انجام داده که از بچه کوچک تا پیرمرد برای فداکاری مسابقه می گذارند و این اصلا عادی نیست و در تاریخ ایران و جهان چنین نظیری نبوده است. با توجه به این که تشکیلات بسیج دانشجویی بعد از دفاع مقدس تشکیل شد نشان میدهد که این مختص جنگ نبوده و این طور نیست که لطف ویژه و عنایت خاص خدا فقط برای دفاع مقدس باشد. باید کاری نماییم که این عنایت برای ما ادامه دار باشد و به نسل های بعدی منتقل شود و این از وظایف امروز بسیج است.

ایشان سپس اشاره کرد: نکته دیگر پیام امام عزیز این بود که امام از تعبیر جنگ فقر و غنا استفاده می نماید، این تشکیلات میقات پا برهنگان و طبقات محروم است، این تشکیلات آنجایی مفهوم واقعی خودرا پیدا می کند که کنار مردم است. البته این به مفهوم این نیست که از طبقه اغنیا در بسیج حضور ندارند، بلکه به این معناست که ساده زیستی و زیست با مستضعفان در این نهاد وجود دارد و هر کسی هم در آن حضور می یابد این زیست را انتخاب می کند. تکیه امام نیز در این خصوص به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر است که در آن می فرماید به فکر عموم مردم و توده ها باشد نه به فکر خواص چونکه این صاحبان قدرت و ثروت و رسانه و طبقات بالا و اشراف همیشه طلبکار هستند و کم کار می کنند و زیاد می خورند و به زحمتش نمی ارزد، نمی شود به آنها تکیه کرد. اما طبقات محروم هم توقعشان کم است و هم در فداکاری ها بیش از خیلی از اقشار دیگر در کشور و در همه جا اتفاقات بزرگ را رقم زده اند. پس پول پرستی در فرهنگ بسیج جایی ندارد، یعنی هرکس که پولدارتر است، ارجح تر نیست و باید در مقابل فرهنگ اصالت سرمایه ایستاد.

ایشان سپس و در تشریح اندیشه پاک اسلامی اشاره کرد: موضوع معراج اندیشه پاک اسلامی موضوع دیگری است که در پیام امام به آن اشاره شده است به این معنا که بنظر می رسد مفهوم اصلی آن از این باب است که اندیشه های ناپاک نیز داریم و اندیشه های اسلامی تقسیم می شود به اندیشه پاک و ناپاک، مراقب باشید نباید اندیشه های ناپاک را به اسم اسلام در بسیج غالب کنند. در اندیشه ناپاک بعضاً آیه و حدیث هم می خوانند و اصطلاحات فقهی نیز به کار می برند، مداح هم دارند و حتی برای امام حسین(ع) نیز عزاداری می کنند، اما در راستای مخالف نهج البلاغه عمل می کنند. پس خط شناخت بین اندیشه پاک و ناپاک اسلامی ولایت است و در زمانه ما اعتقاد به ولایت فقیه می تواند خط تمایز روشن بین اندیشه پاک و ناپاک اسلامی باشد.

خضریان افزود: نکته بعد این پیام تاریخی، فاصله گذاری بسیج با افکار ساده اندیشان است. ساده اندیشی این است که کسانی فکر کنند که چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح مستکبرین دست از سر ما بر می دارند. بزرگترین مصداق ساده اندیشی در سالهای قبل کسانی بودند که فکر می کردند می توانند با جهانخواران به توافق برسند و به مسالمت و دوستی برسند. اینها باور نمی کنند که استکبار به مقابله با استقلال یک ملت پرداخته و این که آنها با استقلال یک ملت کار نداشته باشند، بزرگترین ساده اندیشی بود که رقم خورد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: امام معتقد بود در نهاد و سرشت آمریکا و شوروی سابق دشمنی با اسلام ناب موج می زند و این کینه ضد اسلامی در سرشت اینها است و برخلاف اینهایی که فکر می کردند می توان این کینه را از درون استکبار گرفت، دیدید که این اتفاق رقم نمی خورد و این مسئله ای بود که امام آنرا در دهه ۶۰ فهمید و مراقبت از آنرا به بسیج سپرد. ساده اندیشان بدانند که چنین چیزی فقط بوسیله آنست که ما اسلام را کنار بگذاریم و حتی امروز ثابت شد که باید تمامیت ارضی ایران را کنار بگذاریم. اما در وضعیت یک ایران اسلامی قوی چنین مسئله ای امکان وقوع نخواهد داشت. بنا بر این است که می بینیم امام می گوید امواج و فتنه و طوفان تمام نخواهد شد و بعد از من و بعد از جنگ در خواب فرو نروید و فکر نکنید کار تمام شده است و مبارزه پایان یافته و اگر به سلاح پولادین ایمان مسلح نشوید کار شما تمام می شود و تا وقتی که تسلیم شوید و تحقیر شوید باید هزینه دهید، پس اجازه ندهید دستاوردها و خون های کسانی که برای انقلاب و ایران قوی هزینه دادند پایمال شود. اگر دیدید می گویند دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نگویید یعنی انحراف درحال رقم خوردن است و باید در مقابل جریان سازش و خیانت ایستاد.

خضریان افزود: اگر یک روز دیدید دیگر دشمن به سراغ شما نمی آید، بدانید از مکتب امام منحرف شده ایم و تسلیم شدیم و امام می گوید ملتی که می خواهد پای اصول ایستادگی کند، باید بسیجی، انقلابی، مخلص، فداکار، ضد استکبار، مقابل پول پرستی و مسلح به فن نبرد در دوره جنگ نرم باشند. پس انتظار از بسیج دانشجویی این است که پای پیام آینده نگرانه امام بماند.

نماینده مردم تهران در آخر اشاره کرد: عده ای تصور می کنند انقلابی گری یعنی ترک اخلاق و عقل، اما اینطور نیست. پیام امام مصداق عقلانیت و اخلاق است. امروز شاهدیم فرهنگ بسیج در تمام منطقه و در محور مقاومت توانسته مکر دشمنان را به خود آنها باز گرداند. کدام فرهنگ غیر از فرهنگ بسیج می توانست داعش را شکست دهد و حزب الله لبنان را پیروز کند؟ یا ملت محروم یمن را حفظ کند و در کشورمان نیز اجازه ندهد دشمنان به هدف خود برسند؟ پس امروز با اهمیت ترین کار بسیجی زنده نگه داشتن فرهنگ بسیج است.





منبع:

1401/09/04
13:29:36
0.0 از 5
3273
تگهای خبر: سمنان , طرح , قم , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳