مجلس ایران دات كام
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

معادن باید به تعهدات پرداخت یک درصد درآمد خود عمل کنند

معادن باید به تعهدات پرداخت یک درصد درآمد خود عمل کنند

به گزارش مجلس ایران دات کام، آذربایجان شرقی نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از صاحبان معادن منطقه ارسباران خواست به تعهدات خود در برابر پرداخت یک درصد درآمد معدن برای توسعه و بهسازی زیرساختهای مناطق روستایی شهرستان اهر عمل کنند.


احمد محرم زاده، در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: اگر معادن به تعهدات قانونی در مورد پرداخت یک درصد از درآمد خود برای توسعه و بهسازی زیرساخت های روستاها عمل نمایند، خیلی از مشکلات روستاهای همجوار معادن حل خواهد شد.
وی همینطور از آغاز عملیات بهسازی و آسفالت ریزی ۲۵ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان اطلاع داد.
محرم زاده اضافه کرد: عملیات بهسازی و آسفالت ریزی در روستاهای منتهی به معدن مس مزرعه به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیاردریال توسط شرکت ملی صنایع مس ایران از محل مسئولیت های اجتماعی صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: باتوجه به این که محور مواصلاتی روستاهای یخفروزان، قلندر، مزرعه، گاودل، مصطفی چایی، جوانشیخ و بخشی از ییلاقات شهرستان اهر بر اثر تردد ماشین آلات سنگین معدن مزرعه تخریب شده بود، به همین خاطر از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست شد تا جهت حل مشکل اهالی این روستاها، از محل مسئولیت های اجتماعی اقدام نمایند.
محرم زاده اظهار داشت: روسازی راه باید بگونه ای اجرا گردد که در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد و بتواند وزن وسایل نقلیه را تحمل نماید و در این خصوص پروژه حاضر به روش روسازی با بتن و آسفالت (رد میکس) انجام خواهد گرفت تا هم در مقابل سرمای منطقه و هم در مقابل میزان تردد ماشین آلات سنگین معادن، مقاوم باشد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: طی مذاکراتی که با مسؤلان معادن انجرد و آهک گوره درق هم صورت گرفته، مقرر شده تا مسیر ۳۵ کیلومتری سه راهی یخفروزان تا معدن انجرد و مسیر ۲۰ کیلومتری روستای دامن آباد تا معدن آهک هم به صورت جداگانه با هزینه شرکت مهراصل و صنایع مس ایران راه اندازی، بهسازی و آسفالت ریزی شود که انتظار داریم مسؤلان این معادن هم در اسرع وقت به وعده خود عمل نمایند.



1401/07/23
10:30:47
0.0 از 5
3493
تگهای خبر: آذربایجان شرقی , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲