مجلس ایران دات كام
ایزدخواه:

ایرانی ها همیشه از یکپارچگی سرزمینشان دفاع کرده اند

ایرانی ها همیشه از یکپارچگی سرزمینشان دفاع کرده اند

به گزارش مجلس ایران دات کام، یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایرانیان همواره در طول تاریخ از یکپارچگی ملت و سرزمینشان دفاع کرده اند، تصریح کرد: اگر برخی دولت ها هم در این رابطه تلاش هایی می کنند بطور قطع شکست خورده است و انسجام ملی را ضد آنها تشدید خواهد نمود.


روح الله ایزدخواه در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با لزوم هشیار بودن مردم در هنگام مطالبه گری و از طرفی تلاش دیرینه عناصر خارجی در جهت سوریه سازی ایران بیان نمود: به نظرم این مورد از اساس منتفی است و امکان این اتفاق در ایران وجود ندارد.
وی در ادامه اضافه کرد: با عنایت به این که ایرانیان همیشه در طول همه دوره های تاریخی از یکپارچگی ملت و سرزمینشان دفاع کرده اند، این مورد از اساس نه در فرهنگ و نه در قانون مذهبی ما جایی ندارد و این خطر منتفی است.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اگر یک عده از دولت ها هم تلاش هایی می کنند بطور قطع شکست خورده است و انسجام ملی را ضد آنها تشدید خواهد کرد، بنابراین بنده شخصا نگرانی از این بابت ندارم و معتقدم که هیچ خطری برای ایران پیش نخواهد آمد.
ایزدخواه تصریح کرد: اگر اختلافی هم از لحاظ سلیقه ای بین ملت و دولت باشد، این اختلافات درون گفتمانی و قابل حل است و هیچگاه به آنجا نخواهد کشید که مسئله یکپارچگی ملت و سرزمین را گرفتار خدشه کند.
وی در ارتباط با این که چقدر لازم است از پروژه های سوریه سازی دشمنان دیرینه ایران فاصله گرفت، بیان نمود: با عنایت به فرهنگ حاکم در کشور خیالمان جمع است و اطمینان داریم و اگر هم مردم اعتراضاتی در مورد کارآمدی اداره کشور و امثال اینها دارند، باید دولت هم مجاری اعتراض شایسته و سالم مردم را باز بگذارد و از لحاظ مشارکت سیاسی آحاد مردم و گروههای مختلف درون حاکمیت و کشور راه های تعامل مردم و دولت را باز بگذارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری هم اشاره کردند که باید با مردم صحبت و گفت و گو کرد و مردم گله دارند و حق با آنها است و این موارد مورد تصریح رهبری هم بوده است؛ ازاین رو اگر هم در مورد مسائل اداره کشور در جایی اختلاف نظر یا تفاوت نگاهی وجود دارد که در اداره کشور طبیعی هم است باید مسیر آن باز باشد، اما بطور قطع مردم همیشه حساب خویش را از جماعت برانداز جدا کرده اند.




منبع:

1401/07/10
11:30:37
0.0 از 5
3313
تگهای خبر: دولت , رهبری , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱