مجلس ایران دات كام
ویس كرمی خبر داد

بررسی وظایف شورای عتف در زمینه آموزش و پژوهش در کمیسیون آموزش

بررسی وظایف شورای عتف در زمینه آموزش و پژوهش در کمیسیون آموزش

به گزارش مجلس ایران دات کام، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی شورای عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) در جلسه این کمیسیون آگاهی داد و اظهار داشت: تلاش بر این است که نیازسنجی هایی در کشور صورت گیرد و صنعت و کسانی که نیازمند پژوهش هستند نیازهای خودشان را در یک سامانه متمرکز بارگذاری کنند تا دانشگاه ها هم بتوانند با این نیازها ارتباط برقرار کرده و در جهت حل این نیازها تلاش کنند.


مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه روز سه شنبه (یکم شهریورماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع جلسه کمیسیون بررسی شورای عتف بود که شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور است و وظایف مهمی در حیطه آموزشی و پژوهشی بر عهده دارد.
ایشان سپس اشاره کرد: حدود ۱۳ سال است که رییس جمهور در این نشست به عنوان رییس این شورا شرکت نکرده بود. یکی از نکات جالب این بود که آقای زلفی گل وزیر علوم اصرار داشتند که نخستین جلسه جدید این شورا با حضور رییس جمهور اجرا شود که این اتفاق افتاده بود و الحمدلله رییس جمهور مساعدت خوبی کرده بودند و پیشنهادهای خوبی در جهت تقویت آموزش و پژوهش کشور در این شورا به تصویب رسیده است.
رییس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس با اعلان اینکه نکته مهم این است که مقرر است در سال حدودا فصلی یک دفعه با حضور رییس جمهور این جلسه شورا برگزار شود، اشاره کرد: برگزاری این شورا می تواند تحرک جدیدی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دهد و می تواند به شرکت های دانش بنیان کمک جدی داشته باشد. همین طور این جلسات می تواند بودجه های پژوهشی کشور را متمرکز کند تا در جهت کارآفرینی باشد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت و جایگاه علمی و رتبه بندی کشور را حفاظت کرده و ارتقاء دهد.
ویس کرمی اظهار داشت: این شورا موتور محرکه آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و بلکه کشور است و به نحوی تحرک آن تحرک آموزش و پرورش کشور شمرده می شود. الحمدلله آقای صالحی که مسئول این شورا بودند خیلی خوب برنامه ها را تشریح کردند و در آینده نیز مقرر است با قوت و قدرت این برنامه ها ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: در مجموع این کار حرکت مثبتی از طرف وزارت علوم و شخص وزیر علوم شمرده می شود و امیدواریم در آینده نیز ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و شکوفایی دانش، آموزش و پژوهش در کشور باشیم. بخصوص که مقرر است از پاییز دانشگاه ها بصورت آموزشی برگزار شوند.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس یازدهم تصریح کرد: در مجموع تلاش بر این است که نیازسنجی هایی در کشور صورت گیرد و صنعت و کسانی که نیازمند پژوهش هستند نیازهای خودشان را در یک سامانه متمرکز در کشور بارگذاری کنند تا دانشگاه ها هم بتوانند با این نیازها ارتباط برقرار کرده و در جهت حل این نیازها تلاش کنند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس اشاره کرد: همین طور مقرر است پایان نامه های دانشجویی که در رابطه با حل مسائل عملی و اساسی کشور است هم به این سمت هدایت شود و از همه پژوهشگران حمایت شود. حتی صحبت این است که پژوهش به عنوان یک شغل محسوب شده و به شکلی باشد که پژوهشگران با ثمن بخسی از نظر حقوق و مزایا طرف نباشند، بلکه بتوانند با کار پژوهشی خود معیشت آبرومندانه ای داشته باشند.



1401/06/02
18:25:55
0.0 از 5
3318
تگهای خبر: آموزش , بودجه , تصویب , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲