مجلس ایران دات كام
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

منطقه آزاد اردبیل هنوز تعیین تکلیف نشده است

منطقه آزاد اردبیل هنوز تعیین تکلیف نشده است

به گزارش مجلس ایران دات کام رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار داشت: تابحال تصمیم گیری قطعی در مورد منطقه آزاد و محدوده آن انجام نشده است.



ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: ما اجازه نمی دهیم تا نعمت منطقه آزاد از دست استان بیرون برود و بهتر است با آخر دادن به حواشی تلاش نماییم تا از برکات منطقه آزاد به نحو مناسب استفاده نماییم.
وی با تکیه بر پرهیز از نگاه منطقه ای و محلی به اجرای منطقه آزاد تصریح کرد: نماینده باید نگاه ملی داشته باشد تا با همین نگاه ملی و استانی بتوان بخش عظیمی از منابع و اعتبارات را در راه توسعه بیشتر به کار گرفت.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر مبنای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت یک محل برای ایجاد منطقه آزاد مصوب شده و ما با نگاه عادلانه تلاش می نماییم شمال استان را کانون اصلی منطقه آزاد قرار داده و به تبع تعیین محل مورد نظر گرمی را هم به این محدوده الحاق نماییم.
اسماعیلی اظهار داشت: هرچند محل تعیین شده در ماه های گذشته ناهموار و قابل قبول نبوده ولی با پیشنهاد محل جدید تلاش می نماییم تا بعنوان پیوست و الحاق گرمی را هم به این محدوده اضافه نماییم.
وی بیان نمود: تابحال هیچ گونه تصمیم گیری جهت راه اندازی منطقه آزاد قطعی نشده و ما منتظر تصمیم نهایی در این عرصه هستیم.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به مهاجرت و حاشیه نشینی بعنوان دو معضل اساسی پایتخت و مراکز استان ها اشاره نمود و اضافه کرد: عدم توجه به توسعه متوازن ریشه اصلی مشکلات کشور است که در این ۴۲ سال ادامه داشته و در یک سال دولت رئیسی هم همین نگاه حاکم بوده است.
اسماعیلی افزود: تا وقتی که همه منابع به تهران سرازیر شود و یا مراکز استان ها کانون اشتغال و سرمایه گذاری باشد به هیچ وجه ما به اهداف توسعه ای دست نمی یابیم و مهاجرت و حاشیه نشینی توسعه پیدا می کند.
وی برنامه ریزی درست در برخورداری همه شهرستان ها را از منابع و امکانات موجود خاطرنشان کرد و بیان نمود: تغییر الگوی زندگی روستایی به شهری در ایران بسیار سریع اتفاق افتاده و ما کمترین منابع و سرمایه گذاری ها را در روستاها و مناطق محروم شاهد می باشیم.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: مدیران در مسئولیت سخت خود باید پاسخگوی مردم باشند و اگر کاری را به خاطر تحریم و یا ضعف مدیریتی به سرانجام نرساندند باید با مردم در میان گذاشته و از آنها عذرخواهی کنند.
اسماعیلی با انتقاد از برخی مدیران که جوگیر صندلی ریاست می شوند، تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با مطالبه گری و پیگیری مسائل اجازه ندهند تا گرد فراموشی بر چهره پروژه های عمرانی و خدماتی بنشیند بلکه ضروریست شفاف و روشن مسائل و موضوعات برای مردم تبیین شود.
پایداری آب گرمی از سد عمارت
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاها را مطالبه به حق مردم عنوان نمود و اظهار داشت: با در نظر گرفتن افق ۱۰ ساله ما تلاش می نماییم تا تأمین آب آشامیدنی و صنعت گرمی را از سد عمارت لحاظ نماییم.
اسماعیلی بیان نمود: ۳ هزار میلیارد تومان منابع در این حوزه نیاز است تا ما برای ۱۰ سال آینده آب آشامیدنی و صنعت گرمی را از سد عمارت تأمین نماییم تا هیچ گونه وابستگی به سد ارس نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: هر لحظه امکان دارد که آب ارس قطع شود و ما با در نظر گرفتن جوانب امر تلاش کردیم تا آب پایدار برای گرمی، موران و انگوت از منابع تعیین شده را تأمین نماییم.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل آب روستاها هم از محل تنش آبی ۴۲ میلیارد تومان منابع برای بخش موران در نظر گرفتیم تا با ارتقای تصفیه خانه و تقویت ورودی آب از ارس برای ۶۲ روستای این منطقه آبرسانی را انجام دهیم.
اسماعیلی افزود: در انگوت هم با راه اندازی و بهره برداری از سد تازه کند تلاش بر اینست تا آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی منطقه تأمین شود.
وی در انتها اظهار داشت: مقرر است تا سه سال آینده در گرمی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان سه سد کوچک شهرستان بخصوص کله سر اجرایی و آماده بهره برداری شود.

1401/05/18
11:38:55
0.0 از 5
3377
تگهای خبر: پیگیری , خدمات , دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳