مجلس ایران دات كام
یزدی خواه :

استفاده از انرژی هسته ای را به حداکثر ممکن می رسانیم

استفاده از انرژی هسته ای را به حداکثر ممکن می رسانیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما مصمم هستیم که فناوری های خویش را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را به حداکثر ممکن برسانیم.



سید علی یزدی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستور راه اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ، اظهارکرد: این اقدام سازمان انرژی اتمی در جهت اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، صیانت از حقوق ملت ایران و تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی سازی بود.
وی بیان نمود: اقدام سازمان انرژی اتمی پرارزش بود و ما از آنان تشکر می نماییم. تقاضای ما از سازمان انرژی اتمی این است که به همه تکالیف قانونی خود در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران عمل کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غربی ها باید بدانند که مسیر جمهوری اسلامی ایران یک مسیر بدون بازگشت است و ما مصمم هستیم که فناوری های خویش را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را به حداکثر ممکن برسانیم. البته ما در قالب اصول پذیرفته شده جهانی اقدام می نماییم و چیزی فراتر از آنرا نمی پذیریم.
یزدی خواه افزود: تحریم های ظالمانه غربی ها ضد جمهوری اسلامی ایران به جای آنکه حرکت ملت ما را کُند و آهسته کند، انگیزه های بیشتری به جوانان، نخبگان و دانشمندان ما داده است تا در عرصه های مختلف دست به نوآوری های شگرف و اقدامات منحصر به فرد بزنند و کمبود انتقال دانش و تکنولوژی را با همت خودشان بتوانند جبران کنند.
وی اظهار داشت: اگر دولت ها از ظرفیت های ملت و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنند، ضرر نمی کنند و دستشان در میز مذاکرات و مقابل زیاده خواهی غربی ها همواره پُر است که اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی هم سبب می شود که دستمان در میز مذاکرات پُر باشد.



1401/05/13
13:41:14
0.0 از 5
3703
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲