مجلس ایران دات كام
در كنفرانس جهانی نمایندگان جوان IPU صورت می گیرد؛

بررسی اقدامات مجالس ایران در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی

بررسی اقدامات مجالس ایران در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی

هیاتی از نمایندگان در هشتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان IPU که در شرم الشیخ- مصر برگزار می شود، شرکت کرد.



به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از مهر، احمد نادری رییس گروه IPU مجلس شورای اسلامی ایران در راس هیاتی از نمایندگان در هشتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان IPU که در شرم الشیخ- مصر برگزار می شود، شرکت کرد.
در این جلسه نمایندگان زیر ۴۵ سال پارلمان های جهان درباب آخرین اقدامات و کوشش های مجالس و نمایندگان در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی به بحث و گفتگو می پردازند.
شعار این دوره از اجلاس «اقدام مشترک جهانی نمایندگان جوان مقابل تغییرات اقلیمی» است و این جلسه دو روزه در چهار پنل موضوعی مختلف و بصورت تخصصی انجام می شود.
از جمله مطالب موردبحث، نقش نمایندگان در تعیین بودجه و نظارت دقیق بر آن بمنظور رعایت اصول مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیمی است که نیازمند ایجاد یک شبکه نامرئی جهانی بین نمایندگان مجالس در تدوین موادی قانونی می باشد که صلح، آرامش و امنیت اقلیمی را برای تمامی جوامع شامل توسعه یافته یا درحال توسعه به همراه داشته باشد.
مباحثی همچون تحریم های یکجانبه اقتصادی و بالا رفتن قیمت جهانی مواد غذائی و انرژی در جهان که منجر به عدم رعایت مواد مبارزه با تغییرات اقلیمی توسط دولت ها شده است توسط نمایندگان به بحث و بررسی گذاشته شد.

1401/03/28
10:05:11
0.0 از 5
3671
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , دولت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵