مجلس ایران دات كام

واکنش صالحی به گزارش کمیسیون اصل نود

واکنش صالحی به گزارش کمیسیون اصل نود

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: همه موارد ذکر شده در قانون راهبردی لغو تحریم های مجلس در هماهنگی با مراجع ذی ربط و در قالب سفارش ها و مصوبات آن مراجع عمل شده است.


علی اکبر صالحی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به انتشار گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص محرز شدن استنکاف رئیس جمهور سابق و معاونش از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم ها اظهار داشت: پیش از ورود به پاسخ شما به کمیسیون موقر اصل نود عرض خسته نباشید دارم. در مورد نظراتی که در این گزارش آمده است، قبلا به همه آنها به صورت کتبی توسط سازمان انرژی اتمی پاسخ داده شده است.
وی اضافه کرد: از نظر منطقی اصل قانون راهبردی لغو تحریم ها، ناظر به نتیجه است یعنی باید در زمان مقرر ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می کردیم که برای مثال به جای ۱۲۰ کیلو، چند برابر این مقدار در زمان تعیین شده ساخته شده است. ازاین رو تاکید دارم که همه موارد ذکر شده در قانون مذکور در هماهنگی با مراجع ذی ربط و در قالب سفارش ها و مصوبات آن مراجع عمل شده است.
صالحی اظهار داشت: در گزارش به تاریخی اشاره شده است که قبلا درباره آن از جانب آقای کمالوندی در کمیسیون اصل نود توضیح داده شده بود در خصوص اینکه درج این تاریخ اشتباه تایپی بوده است که در هر نامه ای امکان دارد از این اشتباهات رخ دهد. اما متاسفانه در این گزارش بعنوان تخطی سازمان انرژی اتمی از آن نام برده شده است.
رییس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: پاسخ به ابهامات و سوالات نمایندگان در زمان خودش در کمیسیون اصل نود ارائه شده است. درصورتیکه نمایندگان محترم مجلس و هم کمیسیون اصل نود مصلحت بدانند، می توانند پاسخ های حقوقی سازمان انرژی اتمی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنند یا اجازه دهند تا سازمان انرژی اتمی راسا این کار را انجام دهد، چونکه تمامی مستندات اقدامات سازمان موجود است.
صالحی اظهار داشت: افتخار می کنم که سازمان انرژی اتمی که از جانب برخی ادعا می شد "فاتحه اش خوانده شده است" یا "نابود شده" توانست پس از تصویب قانون راهبردی لغو تحریم های مجلس اقدامات سریع و حیرت آوری همچون راه اندازی خط تولید اورانیوم ۲۰ و ۶۰ درصد، ساخت هزار دستگاه سانتریفیوژ IR-۶ در کمتر از یک سال و یا تولید اورانیوم فلزی و غیره را به خوبی انجام دهد.
به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گزارشی اعلام نمود که استنکاف رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و همینطور رئیس جمهور سابق از انجام وظایف مصرح در قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای کمیسیون اصل نود محرز شده است و مبحث برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می شود.



1401/03/25
23:58:43
0.0 از 5
3393
تگهای خبر: تصویب , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲