مجلس ایران دات كام
رئیس مجلس در دیدار اعضای هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین :

نباید چشم را بر روی انحراف در اجرای قانون بست و مماشات کرد

نباید چشم را بر روی انحراف در اجرای قانون بست و مماشات کرد

به گزارش مجلس ایران دات کام رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای «هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین» با برشمردن برخی آفت هایی که تمامی دستگاههای نظارتی باید خویش را از آن مصون نگه دارند اظهار داشت: اگر بحث های سلیقه ای، سیاسی و غیرکارشناسی در کار تطبیق قوانین مطرح شود، آفت های زیاد و غیرقابل جبرانی برای کشور ایجاد می شود؛ ازاین رو خروجی و کارکرد هیأت تطبیق مصوبات بعنوان نهادی نظارتی می تواند در انسجام کشور اثرگذار و موثر باشد.


به گزارش مجلس ایران دات کام به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در این جلسه با تاکید بر اهمیت جایگاه هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین اظهار داشت: این هیأت جایگاه مهم و موثری دارد و می تواند با عملکردی دقیق، منصفانه و با سرعت کارهای کشور را سامان دهد و از خیلی از مشکلات در حوزه قوانین پیشگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره اهمیت همپوشانی دستگاه های نظارتی تاکید کرد: داده های مجموعه های نظارتی بدون دخالت در وظایف یکدیگر می تواند تبادل شود و اثرگذاری بیشتری داشته باشد. پس نباید هر یک از مجموعه های نظارتی کار جدا و پراکنده را دنبال کنند.

قالیباف در همین زمینه تاکید کرد: بعنوان کسی که تجربه اجرائی داشته ام با چوب لای چرخ دستگاه های اجرائی گذاشتن مخالفم چونکه مانع شجاعت در تصمیم گیری مدیران اجرائی می شود از جانب دیگر نباید چشم را بر روی انحراف در اجرای قانون بست و مماشات کرد بلکه باید محکم ایستاد.

اسماعیلی رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در شروع این جلسه گزارشی از عملکرد این هیات در سال قبل ارائه کرد و تعدادی از اعضای این هیئت نیز نظرات خودرا برای بهبود روند تطبیق مصوبات بیان نمودند.




منبع:

1401/02/07
01:01:45
0.0 از 5
3371
تگهای خبر: حكم , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲